کشته و مجروح شدن 4 نیروی نظامی ترکیه در باب سوریه

سرویس ترکیه - در حمله به پایگاه نظامی ترکیه در شهر باب 4 نیروی نظامی این کشور کشته و زخمی شدند.

به گزارش کردپرس، در حمله به پایگاه های نیروهای مسلح ترکیه در شهر باب در منطقه موسوم به سپر فرات، 2 تن از نیروهای نظامی ترکیه جان باختند.

وزارت دفاع ترکیه ادعا کرد این حمله «تروریست ها» به خودروی زرهی کرپی در باب صورت گرفته و در نتیجه آن دو تن از نیروهای نظامی این کشور جان خود را از دست داده و دو تن دیگر نیز مجروح شده اند.

خبرگزاری آناتولی با انتشار این خبر نوشت که پس از این حمله، حملات متقابلی به نیروهای مقابل انجام شده است و تیراندازی به مواضع طرف مقابل همچنان ادامه دارد.

فوآد اُکتای معاون رئیس جمهور ترکیه، با انتشار پیامی ضمن ابراز تسلیت اعلام کرد که ترکیه این حملات را به شدیدترین شکل ممکن پاسخ خواهد داد. فخرالدین آلتون مدیر ارتباطات نهاد ریاست جمهوری نیز با انتشار پیامی گفت که مبارزه ترکیه تا زمان ریشه کن کردن تروریسم و ایمن کردن کامل مرزهای ترکیه، ادامه خواهد یافت.

با گذشت چند ساعت از انتشار این خبر همه اعضای کابینه با انتشار پیام هایی جداگانه این حادثه را تسلیت گفتند. کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) نیز این حادثه را تسلیت گفت.

اجساد فاتح گونی، گروهبان ارتش، و امراه ارسلان نیروی نظامی پیمانی، برای خاکسپاری به زادگاهشان غازی آنتپ فرستاده شد.

گفتنی است بر اساس خبر بین النهرین، پس از این حمله حملات دیگری به روستاهای زیویان، سیروج، نربیه، و رادار در کانتون شهبا؛ روستاهای تل رفعت، و روستاهای عاقبه در شراوای عفرین، انجام شده است.

کد خبر 14011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha