افزایش پرونده های تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سایه خلا قانونی

سرویس آذربایجان غربی- مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خلا قانونی موجب شده تعداد پرونده ها در زمینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان افزایش قابل توجهی داشته باشد و این در حالی است که می توان با اصلاح قانون 70 الی 80 درصد از این تخلفات را کاهش داد.

به گزارش کردپرس، حجت الاسلام رضا میرزایی با اشاره به اینکه متاسفانه خلا قانونی و عدم نگاه جامع در خصوص حفظ کاربری اراضی کشاورزی در سالهای اخیر موجب بروز مشکلات زیادی شده است، گفت: در بخش قانون با موانع زیادی مواجه هستیم و بخشنامه های صادر شده در این زمینه نیز کارشناسی شده نیستند.

او با تاکید بر اینکه باید با سواستفاده کنندگان و افرادی که بیت المال و منابع خدادادی را تخریب می کنند برخورد جدی صورت گیرد، افزود: به دلیل نبود قانون مشخص و نگاه جامع به صورت تک قطبی با همه افراد در این حوزه برخورد می شود.

میرزایی در ادامه بیان کرد: طبق فرمورده حضرت علی (ع) ، هر کس آب و خاکی داشته باشد و با این حال فقیر باشد ، خداوند او را از رحمت خویش دور می کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : توجه به حفاظت از خاک مهمترین اصل در توسعه کشاورزی پایدار است اما خلا قانونی موجب شده تعداد پرونده ها در زمینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان افزایش قابل توجهی داشته باشد.

او اضافه کرد: و این در حالی است که می توان با اصلاح قانون 70 الی 80 درصد از این تخلفات را کاهش داد. از آنجائیکه سازمانهای مردم نهاد برخاسته از بطن مردم هستند لذا به خوبی مسائل و مشکلات موجود در جامعه را درک کرده و برای آن نیز راهکار خواهند داشت.

حجت الاسلام میرزایی ادامه داد: از این رو تعامل آنان با دستگاه‌های اجرایی و ارائه راهکارهای مطلوب می‌تواند نقش مهمی در رشد و توسعه پایدار بخش کشاورزی و حفاظت از عرصه های ملی داشته باشد.

کد خبر 14136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha