تاکید عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی بر اعلام دو اداره ای در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در حالی که رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی اعلام کرد که با ایجاد دو اداره ای در اقلیم کردستان مخالف است، یکی از اعضای ارشد دفتر سیاسی حزب بر ضرورت اعلام دو اداره ای تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، در حالی که دو روز پیش بافل طالبانی رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی کردستان طی نشستی خبری مخالفت این حزب را با ایجاد دو اداره ای در اقلیم کردستان، اعلام کرده و تاکید کرد که به شدت با چنین امری مخالف است و چنین چیزی در برنامه حزب نیست؛ محمود سنگاوی عضو ارشد دفتر سیاسی اتحادیه میهنی، طی اظهاراتی متناقض با این موضع طالبانی، گفت که پیشتر و اکنون نیز بر ضرورت اعلام دو اداره ای تاکید کرده است.

سنگاوی اعلام کرده که به دفتر سیاسی پیشین و کنونی حزب تاکید کرده که لازم است اتحادیه میهنی دو اداره ای را در اقلیم اعلام و از طریق درآمدهای منطقه تحت کنترل خود بودجه پرداخت حقوق کارمندان و حقوق بگیران و معیشت شهروندان را تامین کنند.

همچنین اشاره کرده که از چندین سال پیش خواستار بازگرداندن دو اداره ای در نظام حاکمیتی اقلیم کردستان است.

لازم به ذکر است که بافل طالبانی در مخالفت با ایجاد دواداره ای گفته بود: این همه خون ندادیم که اقلیم کردستان را به دو بخش تجزیه کنیم.

پیشتر و در سال های گذشته، حزب دمکرات کردستان (پارتی) و اتحادیه میهنی اقلیم کردستان را به دو بخش مجزا (اربیل ودهوک تحت کنترل پارتی و سلیمانیه و حلبچه تحت کنترل اتحادیه میهنی) تقسیم کرده و هر یک اداره کاملا مجزایی در مناطق تحت کنترل خود ایجاد کرده و اقلیم کردستان دارای دو اداره کاملا متفاوت و مجزا از یکدیگر بودند، اما با توافقاتی کە میان دو حزب صورت گرفت دولت یکپارچە اقلیم تشکیل و نظام دو اداره ای پایان یافت.

کد خبر 1423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha