بودجه 650 میلیارد تومانی شهرداری سنندج در سال 1400 مصوب شد/اجرای طرح های تحولی طی چند سال گذشته در سنندج

سرویس کردستان – شهردار سنندج گفت: بودجه مصوب شهرداری سنندج در سال جاری 650 میلیارد تومان است که می تواند در روند توسعه و بهبود عمران شهری تحول بزرگی ایجاد کند.

به گزارش کُرد پرس، حشمت الله صیدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران عملکرد دوره 4 ساله خود را به عنوان شهردار سنندج تشریح کرد و اظهار کرد: در سال 96 بودجه مصوب شهرداری 238 میلیارد تومان بود که 159 میلیارد تومان آن تحقق یافت.

وی افزود: خوشبختانه بودجه شهرداری سنندج از سال 96 تا سال جاری روند رو به رشدی را نشان داد و همین امر باعث شد طرح و پروژه های بزرگی را در سطح شهر به اجرا برسانیم که زمینه ساز توسعه و تحول شهر شد.

شهردار سنندج ادامه داد: در کنار این افزایش بودجه طی چند سال گذشته تلاش بسیاری نیز صورت گرفت تا بخشی از مطالبات شهرداری سنندج از دستگاه های اجرایی از محل بند (و) تبصره 5 قانون بودجه اخذ شود.

صیدی یادآور شد: در سال 96 از این محل 17 میلیارد تومان، در سال 97 بیش از 62 میلیارد تومان، در سال 98 بیش از 161 میلیارد تومان و در سال 99 نیز حدود 5 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری سنندج اخذ شد که علت کاهش ذاین رقم در سال 99 تنها عدم بدهی شهرداری به دولت و بانک ها است.

وی بیان کرد: در کنار درآمدزایی هایی که از محل های مختلف در این چند سال شهرداری داشته است، در خصوص کاهش بدهی های سنواتی نیز عملکرد موفقی داشته ایم و بدهی سال 96 که حدود 120 میلیارد تومان بود تسویه و بدهی در سال جاری 54 میلیارد تومان است.

شهردار سنندج گفت: همچنین در این دوره 4 ساله برای اجرای پروژه های عمران شهری و پرداخت بدهی ها، در مجموع 55 میلیارد تومان وام بانکی اخذ شد که 44 میلیارد تومان آن تا امروز تسویه و 11 میلیارد تومان آن تسویه نشده است.

صیدی به اراضی و املاک تملک شده سهم 10 درصد مطالبات از راه و شهرسازی اشاره کرد و اظهار کرد: در این بخش در مجموع بیش از 58 هزار مترمربع زمین با کاربری مسکونی و تجاری در نقاط مختلف سطح شهر به تملک شهرداری درآمد و همچنین 180 هکتار زمین با کاربری فضای سبز نیز از راه و شهرسازی تملک شد.

وی به مهمترین اقدامات شهرداری سنندج در حوزه فنی و امور زیربنایی در دوره 4 ساله مدیریت خود اشاره کرد و افزود: در این مدت طرح های بزرگی اجرایی شد که اتصل بلوار کردستان به بلوار ساحلی، احداث کمربند سبز آبیدر، احداث تقاطع سنجر خان و اتصال آن به بلوار ساحلی و نصب پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در پارک جنگلی آبیدر بخشی از این طرح ها بود.

شهردار سنندج با بیان اینکه پروژه پیاده راه سنندج مهمترین طرح تمام عمر شهرداری سنندج است، ادامه داد: با اجرای این طرح بحث دستفروشی در این ناحیه نیز ساماندهی شد و رضایت مندی بسیاری را در بین شهروندان ایجاد کرده است.

صیدی یادآور شد: احداث کارخانه آسفالت 160 تنی تمام اتوماتیک، نوسازی و بهسازی 270 دستگاه تاکسی و اتوبوس، احداث پایانه حمل و نقل میدان آزادی، راه اندازی مرکز مانیتورینگ پلیس راهور، ثبت معدن سنگ لاشه جهت تامین مصالح بخش دیگری از اقدامات شهرداری سنندج در حوزه فنی و امور زیربنایی شهرداری سنندج بوده است.

وی بیان کرد: در حوزه خدمات شهری، محیط زیست و فضای سبز نیز اقدامات بسیاری انجام شد که مهمترین آنها احداث بوستان 20 هکتاری کوچک ره ش، احداث پارک مشاهیر کرد، احداث زیپ لاین و پل معلق، احداث پارک 2 هکتاری به سبک باغ ایرانی و احداث بوستان 14 هکتاری آشتی بوده است.

کد خبر 14588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha