رئیس جمهور ترکیه به همراه کابینه اش یاید استعفا دهند

سرویس ترکیه – رئیس مشترک HDP از رئیس جمهور ترکیه و تمام اعضای کابینه اش خواست تا برای برگزاری انتخابات زودهنگام استعفا دهند.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر، رئیس مشترک حزب کردی دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به بحران اقتصادی در این کشور عنوان کرد: «سیستم ریاست جمهوری به این کشور زیبا فقر آورده است و به همین دلیل می گوییم که این سیستم در حال فروپاشی است. تنها صندلی وزارت دارایی ترکیه متزلزل نشده است، این کل سیستم است که در حال فروپاشی قرار دارد و تاریخ آغاز این فروپاشی نیز ژوئن 2015 است. برای این که نتایج آن انتخابات را برهم بزنند هر کاری که از دستشان برمی آمد انجام دادند. نتایج آن انتخابات و اراده مردم به سرقت برده شد».

به نوشته خبرگزاری Mezopotamya، سنجر در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: «رئیس جمهور ترکیه به همراه کابینه اش باید استعفا دهند. انتظار داریم تا جسارت برعهده گرفتن مسئولیت و بصریت در این کار را از خود نشان دهد. پیش رویمان یک روند جدیدی خواهیم داشت و مهمترین هدف در این دوران جدید انتخابات زودهنگام خواهد بود. این سیستم فروپاشیده است برای این که هم این حاکمیت سیاسی و هم نظامی که به وجود آمده است را تغییر دهیم باید در اولین فرصت انتخابات زودهنگام را برگزار کرد. اخلاقی ترین راه نیز در این روند برای رفتن به انتخابات زودهنگام، استعفای رئیس جمهور به همراه تمام اعضای کابینه اش است».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha