وضعیت کرونا در ۲ شهر سقز و قروه نیز قرمز شد

سرویس کردستان - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: توصیه‌ها برای جلوگیری از تبدیل وضعیت استان کارساز نبود و با ادامه روند بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، وضعیت سقز و قروه هم قرمز شد.

به گزارش کرد پرس, ابراهیم قادری اظهار کرد: وضعیت کرونا در استان کاملا نگران کننده است و با وجود امکانات و زیرساخت‌های لازم در مراکز درمانی، این ویروس فراتر از تلاش مسئولان در حال حرکت است.

وی با اشاره به درگیری شهرهای سنندج، مریوان، بیجار و قروه با وضعیت قرمز و نگران کننده کرونا، افزود: با روند فعلی امکان افزایش مناطق قرمز دور از انتظار نیست.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: دیواندره، دهگلان و کامیاران در وضعیت نارنجی و بانه و سروآباد هم زرد است که این به منزله کم خطر بودن این شهرستان ها نیست.

قادری با تاکید بر تغییر رفتار سریع همه شهروندان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، یادآور شد: دورهمی ها و مهمانی‌های خانوادگی باید تعطیل و حداکثر فاصله اجتماعی نیز رعایت شود.

وی بیان کرد: مناطقی در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند که در ۲ هفته اخیر متوسط بستری روزانه افراد مبتلا به ویروس کرونا در آنها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیشتر از سه نفر باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مهمترین علت افزایش شمار مبتلایان در استان، تشدید گردش ویروس کرونا و سرایت آن به درون خانواده‌ها بود که باید برای جلوگیری از افزایش آن همه مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشارکت کنند.

قادری اظهار کرد: کنترل بیماری به رفتار مردم و مسوولین بستگی دارد و اگر دستورالعمل‌های بهداشی جدی گرفته شود تا زمان واکسیناسیون بخش زیادی از جامعه، باید با این ویروس زندگی کرد.

وی افزود: اگر مردم به توصیه ها توجه کافی داشتند، موج فعلی هم به وجود نمی‌آمد و حالا هم اگر به کاهش آمار و یا ایمنی به خاطر ابتلا خوش خیال باشیم و ماسک را کنار بگذاریم، قطعا بیماری اوج می‌گیرد و چه بسا بسیار شدیدتر از موج های قبلی باشد.

کد خبر 14796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha