امضاء فروشی و پدیده ساختمان‌های نوساز فرسوده

سرویس ایلام - نماینده ایلام در مجلس عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران با انتقاد از وجود ساختمان‌های نوساز فرسوده در کشور، گفت: یکی از عواملی که به افزایش چنین ساختمان‌هایی دامن زده پدیده امضاء فروشی است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شادمهر کاظم‌زاده در خصوص پدیده‌ی شوم امضاء فروشی که از دلایل کاهش عمر سازه‌ها طی ۱۰ سال اخیر عنوان شده است، عنوان کرد: مسئولان باید برای مقابله با این پدیده دست به کار شده و به صورت ریشه‌ای با آن برخورد کنند.

این نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که علت اصلی شیوع پدیده امضاء فروشی چندشغله بودن مهندسان ناظر است، تأکید کرد: راهکار اصلی مقابله با این پدیده این است که مهندسانی در این حوزه به کار گرفته شوند که تنها شغل آن‌ها نظارت بر روند ساخت و ساز باشد و این وظیفه را حتی در عوض دریافت مبالغی به شخص دیگر نیز واگذار نکنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که وظیفه سازمان نظام مهندسی در برخورد با پدیده امضا فروشی بسیار سنگین است، تصریح کرد: مرکز مقررات ملی ساختمان در وزارت راه و شهرسازی از دیگر ارگان‌هایی است که می تواند تحت ماده ۳۵ نظارت عالیه که در تمام ادارات وزارتخانه مستقر است کنترل بر این مهم داشته باشد.

وی با بیان این که باید با تعیین مجازات‌های سنگین مانع امضاء فروشی شد، هشدار داد: در صورت ادامه روند امضاء فروشی در برخی از پروژه های عمرانی و ساخت و سازها با عمر پایین سازه‌ها و همچنین هدر رفت منابع مواجه خواهیم بود.

کاظم زاده از تلاش کمیسیون عمران مجلس برای مقابله با پدیده امضاء فروشی خبر داد و گفت: بازنگری در قانون کنترل کیفی ساختمان و قانون نظام مهندسی برای مقابله با پدیده امضاء فروشی در کمیته‌های تخصصی کمیسیون عمران مجلس در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 148208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha