کردهای ترکیه از جناح چپ سیاسی هم ناامید شده اند

سرویس ترکیه - عمر فاروق قرقرلی اوغلو، نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در پارلمان ترکیه از استان دیاربکر در اظهاراتی عنوان کرد: کردهای ترکیه از جناح چپ سیاسی هم ناامید شده اند.

به گزارش کردپرس، عمر فاروق قرقرلی اوغلو، نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در پارلمان ترکیه از استان دیاربکر در اظهاراتی با انتقاد از نقش قوه قضاییه در ترکیه عنوان کرد: «دستگاه قضا در ترکیه در امر قوه مجریه بوده و با یک تابلویی از ترکیه روبه رو هستیم که دموکراسی زیر پا گرفته شده است».

به نوشته روزنامه اورنسل، وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «بخش های مختلف جامعه در شرایط بسیار سختی هستند، جناح های چپ در وضعیت وخیمی به سر می برند. علوی ها، کسانی که حقشان در طول دوران اداره کشور در وضعیت اضطراری ضایع شده است در شرایط بدی به سر می برند و اکنون زمان آن رسیده است که تمام این بخش ها نسبت به یکدیگر آگاهانه رفتار کنند. تا زمانی که این هوشیاری به وجود نیامده است هیچ کدام از این مشکلات از بین نخواهد رفت».

قرقرلی اوغلو در ادامه خود با اشاره به فشارهای شدیدی که علیه حزب متبوعش در ترکیه وجود دارد خاطرنشان کرد: «همزمان با فشارهای صورت گرفته در میان مردمان کرد نیز جدایی های بسیار جدی به وجود آمده است. چاره ای به جز توضیح دادن مسئله کردها به ترک ها در غرب ترکیه وجود ندارد. غرب ترکیه متاسفانه نمی خواهد این مسئله را ادراک کند. نمی خواهند وضعیت روحی کردهایی که تحت فشارهای شدید قرار گرفته اند را درک کنند. چنین ترکیه ای به جایی نخواهد رسید. وارد دورانی می شویم که کردها جدایی های بسیار جدی را آغاز کرده، خود را تنها احساس کرده و از جناح چپ نیز ناامید شده اند».

کد خبرنگار:30102

کد خبر 148462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha