حاکمیت سیاسی ترکیه در تلاش برای انحلال HDP است

سرویس ترکیه - عایشه آچار باشاران، نماینده باتمان در پارلمان ترکیه و سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در کمیسیون حقوق بشر طی اظهاراتی با اشاره به افزایش فشارهای پلیسی به این حزب در روزهای گذشته عنوان کرد: حاکمیت سیاسی ترکیه در تلاش برای انحلال HDP است.

به گزارش کردپرس، عایشه آچار باشاران، نماینده باتمان در پارلمان ترکیه و سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در کمیسیون حقوق بشر طی اظهاراتی با اشاره به افزایش فشارهای پلیسی به این حزب در روزهای گذشته عنوان کرد: «از آنجایی که اقتدار سیاسی نمی تواند موجودیت خود را در سیاست تضمین کند، با جنگ و نفرتی که اتخاذ کرده است روز به روز در حال کشاندن کشور به فروپاشی است. یکی از راه های موجودیت و سرپا ماندن خود را تصفیه و پاکسازی HDP می داند. عملیات هایی که به آنان عملیات های حقوقی گفته می شود در واقع عملیات های کشتار سیاسی علیه HDP است که در نتیجه تله های مشترکی که دستگاه قضا و رسانه های دولتی ترکیه ایجاد کرده اند پیش برده می شود».

به نوشته روزنامه دیوار، وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «اقتدار سیاسی در حالی که از یک طرف ادعا می کند اقدامات دموکراتیکی انجام داده و کشور را با اصلاحات قضایی به سمت جلو پیش می برد از طرف دیگر مغایر با قانون اساسی و قوانین رایج در کشور در تلاش برای انحلال HDP است. اقتدار سیاسی در همه جا از اصلاحات دستگاه قضای سخن می گوید ولی آشکارا دیده می شود که این اصلاحات در خصوص HDP و اپوزیسیون ترکیه مورد استفاده قرار نمی گیرد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 148472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha