پیش بینی مجموع خرید گندم امسال در بیجار حدود ۵۰ هزار تن است

سرویس کردستان – فرماندار شهرستان سقز با بیان کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در بیجار به نسبت میانگین سال‌های گذشته، گفت: پیش بینی مجموع خرید گندم امسال حدود ۵۰ هزار تن است.

مجتبی ورمقانی با بیان کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در بیجار به نسبت میانگین سال‌های گذشته، اظهار کرد: پیش بینی مجموع خرید گندم امسال حدود ۵۰ هزار تن است و این در حالی است که سال‌های ۹۸ و ۹۹ به ترتیب خرید گندم به میزان ۲۴۰ و ۲۱۰ هزار تن بود و امیدواریم این شرایط سال آینده تکرار نشود و بارندگی مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: آبرسانی از طریق سد سیازاخ بخشی از زمین‌های کشاورزی را پوشش خواهد داد و در سد تلوار و دشت خورخوره سه سال مشغول به‌ کار هستند.

فرماندار شهرستان سقز ادامه داد: سد تلوار هنوز هم در اختیار بیجار نیست و در حوزه آبرسانی اولویت برای آب شرب و آب مورد نیاز پتروشیمی است و با تکمیل پروژه کشاورزی را هم پوشش خواهد داد.

ورمقانی به مشکل آب شرب روستاها نیز اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۰ روستای شهرستان بیجار مشکل آب شرب پایدار و دائمی دارند که با اجرای کامل طرح آبرسانی که چند روز اخیر با حضور استاندار عملیات‌ اجرایی آن آغاز شد، ۱۳۰ روستای بیجار از این راه از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

وی در حوزه گازرسانی نیز بیان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون گاز نخواهد بود و ۱۰۰ درصد از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، در طرح هادی نیز از طریق اعتبارات دهیاری و بنیاد مسکن فعال هستیم.

فرماندار شهرستان سقز با تاکید بر اهمیت توسعه روستاها، گفت: در طول سه سال گذشته ۷۵ تا ۸۰ درصد اعتباراتی که در اختیار فرماندار قرار داشته به روستاها اختصاص داده شد و بعضا برخی در شهرهای پنج‌گانه به این مسئله معترض بودند و زمینه مهاجرت معکوس فراهم شد و هم اکنون ۸ روستای خالی از سکنه با مهاجرت معکوس مواجه شدند و درخواست برای احیای این روستاهای بخش مرکزی بیجار انجام شد.

ورمقانی به اشباع شدن حواشی شهرهای بزرگ به عنوان دلیل دیگر مهاجرت معکوس اشاره کرد و اظهار کرد: در حال حاضر روستایی داریم که ۴۰ سال خالی از سکنه بوده و هم اکنون ۲۵ خانوار در روستا حضور دارند.

وی افزود: در شاخص راه روستایی ۵۰ درصد از یک هزار کیلومتر راه روستایی در ۴۲ سال گذشته آسفالت شد و 2 سال است که طرح ابرار با هدف آسفالت راه روستایی در حال اجرا است و تا پایان امسال ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت خواهد شد.

کد خبر 14867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha