82 درصد دانش‌آموزان کردستانی در سامانه کتاب درسی ثبت سفارش کرده‌اند

سرویس کردستان - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون بیش از ۲۴۵ هزار نفر از دانش آموزان استان در سامانه کتاب درسی ثبت سفارش کرده‌اند که این تعداد ۸۲ درصد دانش‌آموزان استان را شامل می‌شود.

به گزارش کُرد پرس، نظام مرادی اظهار کرد: بر اساس آمار اخذ شده از سامانه کتب درسی، ۲۴۵ هزار و ۴۲۷ نفر یعنی بیش از ۸۲ درصد از دانش آموزان استان کتاب های خود را ثبت سفارش داده اند و پیش بینی می شود این آمار به ۲۹۸ هزار و ۳۹۲ نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۷ هزار و ۹۰۳ نفر از دانش آموزان استان در سامانه سیدا (سناد سابق) در دوره های مختلف تحصیلی ثبت نام کرده اند، افزود: حدود ۸۹ درصد از دانش آموزان موفق به ثبت نام در این سامانه شده‌اند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان وجود مشکلات در سامانه متمرکز کشوری (سیدا)، عدم همکاری برخی از اولیای دانش آموزان به ویژه در پایه اول ابتدایی و پایه های ورودی هفتم و دهم، عدم تکمیل و صدور کارنامه تعدادی از دانش آموزان پایه ششم، تاخیر در انجام فرایند هدایت تحصیلی، تغییر رشته، تکرار پایه، جهش تحصیلی، آزمون‌های مدارس خاص، امتحانات نوبت شهریور، مهاجرت و نقل انتقال دانش آموزان بویژه تبعیت از اولیاو تغییر مدرسه را از دلایل عدم تحقق ۱۰۰ درصدی ثبت سفارش کتاب اعلام کرد.

مرادی به برخی از اقدامات کارگروه تعمیر و تجهیز پروژه مهر در راستای توزیع کتب درسی نیز اشاره کرد و ادامه داد: براساس تعداد ثبت سفارش کتاب درسی، کتاب های درسی خرید و وصول شده و برنامه ریزی لازم برای توزیع به شهرستان ها و مناطق انجام گرفته است.

وی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای ثبت سفارش کتب درسی از طریق صدا و سیمای مرکز استان، پورتال اداره کل آموزش و پرورش و سایت شهرستان‌ها و مناطق برای توجیه مدیران مدارس به منظور ثبت سفارش کتب درسی و انجام پیگیری لازم و انعکاس مشکلات موجود به وزارت متبوع با هدف رفع این مشکلات و تسریع در روند سفارش خرید و وصول کتاب درسی را از دیگر اقدامات این معاونت بیان کرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: باتوجه به اینکه اطلاعات سجلی و مکانی دانش آموزان در اختیار مدارس قرار دارد، مدیران مدارس برای ثبت سفارش باقی مانده کتب درسی به صورت گروهی اقدام کنند و اگر چنانچه به هر دلیلی این موضوع میسر نشد با هماهنگی اولیا اقدام به ثبت سفارش انفرادی کنند تا در آغاز سال تحصیلی دانش آموزی بدون کتاب درسی نباشد.

گفتنی است ثبت سفارش خرید کتاب های درسی از ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده و تا نیمه شهریور ادامه دارد.

کد خبر 14918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha