بنیه های رسانه ای در استان باید تقویت شود/رفع دغدغه مالی خبرنگاران در دستور کار باشد

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: رسانه های ما نیازمند تقویت از جهات مختلف هستند تا بتوانند در مقابل هجمه رسانه ای دشمنان مقابله کنند.

به گزارش کرد پرس, حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار, اظهار کرد: رسانه ها اگر می خواهند در مقابل هجمه های رسانه ای دشمنان مقابله کنند باید دغدغه‌های مالی نداشته باشند تا بتوانند با فراغت بال کار کنند.

وی افزود: رفع دغدغه های مالی خبرنگاران می تواند تاثیرگذاری خبرنگاران و رسانه های داخلی را بیشتر کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: خبرنگاران کردستان عاشق، دلسوز و کم توقع هستند و اگر به دنبال تأثیرگذاری بیشتر رسانه‌های داخلی هستیم باید دغدغه این قشر برطرف شود.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه این قشر، پر تلاش، مودب و مظلوم هستند، یادآور شد: خبرنگاران در برابر رسانه‌های معاند باید مطالب و محتوای قوی تولید کنند و جواب رسانه را با رسانه بدهند و از آنجا که انقلاب اسلامی ظرفیت و امکانات کمی ندارد، این مهم تحقق پذیر است.

وی به توقعات از خبرنگاران اشاره کرد و بیان کرد: صداقت، امانتداری، امیدآفرینی و امیدبخشی، پرهیز از سیاه نمایی و مثبت گرا بودن، آرامش بخشی به جامعه، تاکید بر وحدت، برخورد منصفانه با مسائل، مواجهه عالمانه و با مطالعه و داشتن حریت از جمله ویژگی های یک خبرنگار متعهد و دلسوز است.

رسانه‌ها صدای لایه‌های مختلف جامعه هستند

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این مراسم با بیان این که جنگ نرم و عملیات روانی دشمن واقعیتی است که تغییر افکار عمومی و فرهنگ مردم را دنبال می کند، گفت: دشمن می‌خواهد با مهندسی اذهان، آرام آرام بر جامعه مسلط شود و در این راه گاهی با حرف، حرکت و زبان ما درصدد است تا به نتیجه دلخواه خود برسد که همین، مراقبت و رصد بیشتر را ضروری می کند.

سردار سیدصادق حسینی با اشاره به اینکه در این آوردگاه موفقیت هایی هم برای رسانه‌های داخلی بوده ولی کافی نیست، اظهار کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی مردم و مسوولان و صدای لایه‌های مختلف جامعه هستند که اثرگذاری آنان به عملکرد و هنر اصحاب رسانه برمی‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید عامل تقویت وحدت ملی، ایجاد نشاط، توسعه، همگرایی و فهم و درک به‌موقع از تحولات سیاسی باشند، افزود: خبرنگار انقلابی در تراز انقلاب اسلامی حرکت می‌کند و به مطالباتی که از وی توقع می رود به بهترین نحو جواب شایسته‌ای می‌دهد.

وی توقع از خبرنگاران را تقویت قدرت نرم ملی، ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، مبارزه با فساد و ارائه الگوهای جهادی به جوانان برشمرد و ادامه داد: همه رسانه‌ها باید پوشه دائمی ترویج معروف و نهی از منکر در فضای مجازی ایجاد کنند و با هم افزایی و همدلی به تقویت بنیه معنوی خانواده، سبک زندگی اسلامی و افزایش آگاهی جوانان کمک کنند.

کد خبر 15111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha