زنده یاد ماموستا مُلا «محمد محمدی» الگوی اخلاق و پرچمدار وحدت

سرویس کرمانشاه _ ۲۰ مرداد نخستین سالگرد درگذشت ماموستا مُلا «محمد محمدی» امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، الگوی اخلاق و پرچمدار وحدت است.

به گزارش کردپرس؛ ماموستا ملا محمد محمدی متولد سال ۱۳۲۰ در قریه دولت آباد روانسر در سال ۱۳۴۶ با دریافت مدرک افتا و تدریس از مدرسه علوم دینی دولت آباد فارغ التحصیل شده و به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت.

وی درسال ۱۳۵۰ به عنوان امام جمعه و جماعت اهل سنت سرپل ذهاب به این شهرستان رفت و در جریان انقلاب مردم برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی به عنوان محور وحدت اقوام و مذاهب در این شهرستان در برنامه ریزی تظاهرات مردمی تلاش نموده و خود پیشاپیش مردم در این تظاهرات شرکت می نمود.

در جریان جنگ تحمیلی وی به کرمانشاه مهاجرت نموده و سپس در بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی به ساماندهی امور فرهنگی مهاجرین پرداخت.

ماموستا محمدی سپس با تاسیس دایره روحانیت اهل سنت کرمانشاه نسبت به جمع آوری و‌سازماندهی روحانیون و مدارس علوم دینی استان اقدام‌نمود.

ماموستا به مدت ۲۲ سال به عنوان امام جمعه اهل سنت کرمانشاه فعالیت نموده و در این مدت نقش مهمی در ترویج وحدت و اخوت اسلامی برعهده داشته و همواره با مشی اعتدالی و مبتنی بر اخلاق مداری به عنوان چهره ای مردمی ، مصلح و وحدت گرا شناخته می شد.

کد خبر 15133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha