تکذیب توافق اداره خودگردان و ترکیه درباره ایستگاه آب علوک

سرویس سوریه-یک مقام رسمی در اداره خودگردان رسیدن توافق نهایی با ترکیه در مورد ایستگاه آب علوک را رد کرد.

به گزارش کُردپرس، امروز یک مقام در اداره انرژی اداره خودگردان از رسیدن تفاهم نهایی با ترکیه در مورد ایستگاه آب علوک را تکذیب کرد و آنها را متهم به نقض مفاد تفاهم کرد.
روز یکشنبه، خبرگزاری "آناتولی" ترکیه اعلام کرد که بین نیروهای روسیه و ترکیه توافق شده است که در ازای راه اندازی مجدد ایستگاه آب علوک، برق منطقه سریکانی را تامین کنند.
زیاد رستم، رئیس دفتر انرژی منطقه جزیره به رسانه‌های شمال سوریه گفت: ترکیه و گروه های تحت کنترل ترکیه پایبند به مفاد توافق نیستند، چرا که هنوز آب به شهر حسکه نرسیده است.
در پنجم ژوئیه ماه گذشته، این‌ مقام کُرد در اداره خودگردان کُردستان سوریه در گفت‌وگو با رسانه‌های این منطقه فاش کرد که با وساطت روسیه مذاکرات غیرمستقیمی با نیروهای ترکیه برای راه اندازی مجدد ایستگاه آب علوک انجام شده است.
هیات اداره خودگردان خواستار بهره برداری از 20 حلقه چاه و پنج پمپ در ایستگاه علوک است تا از رسیدن آب به حسکه و حومه آن اطمینان حاصل شود.
رئیس دفتر انرژی منطقه جزیره افزود: آب به حسکه نرسیده است، زیرا نیروهای ترکیه با وجود تعهدات از دو پمپ بجای پنج پمپ جهت انتقال آب به حسکه استفاده می‌کنند و این موجب می‌شود آب به این منطقه نرسد.
نیروهای ترکیه به طور شبانه خواستار روزی 25 مگاوات برق از سد تشرین و 8 مگاوات از ایستگاه دربسیه هستند.
نیروهای ترکیه و جناحهای مخالف مسلح وفادار به آن، پس از حمله به منطقه سریکانی در اکتبر 2019، 15 بار جریان پمپاژ آب ایستگاه علوک را متوقف کردند.
این مقام در اداره خودگردان ادعاهای ترکیه را تبلیغات رسانه ای توصیف کرد و عملکرد ایستگاه آب علوک را خط قرمز دانست که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.
ایستگاه آب چاه علوک منبع اصلی آب آشامیدنی شهرهای تل تمر، حسکه، شدادی ، الهول و حومه آن و اردوگاه های وابسته به آن است.
کد خبر 15137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha