حمله شبانه پلیس ترکیه به اصناف و کسبه شهر کردنشین بیتلیس برای تخلیه محل کسب

سرویس ترکیه - پلیس بیتلیس با حمله به محل کسب و کار اصناف ۷۰ تن از شهروندان و کسبه را بازداشت کرد.

به گزارش کردپرس، پلیس ترکیه با در دست داشتن دستور تخلیه اماکن تجاری تعدادی از محله ها در شهر کردنشین بیتلیس و با حمله به محل کسب و کار اصناف ۷۰ تن از شهروندان و کسبه را بازداشت و شمار زیادی را مورد ضرب و شتم قرار داد و مجروح کرد.

بر اساس گزارش بین النهرین، پلیس بیتلیس با داشتن دستوری به بهانه این که مغازه ها و محل کسب افراد در مناطق ریسک پذیر قرار دارند به مردم فشار آورده تا برخی مناطق را تخلیه کنند. این اماکن شامل ۷۰۰ ساختمان در محله های آتاترک، دِوریم، غازی بِی، هرسان، و مشتاق بابا هستند که با بخشنامه ماه آوریل ۲۰۲۰ از سوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه به عنوان مناطق ریسک پذیر اعلام شده و اکنون دستور تخلیه آنها صادر شده است. پس از صدور بخشنامه با مراجعه کسبه به دادگاه حکم بر ادامه فعالیت تجاری آنها در مناطق مورد نظر داده شد اما با وجود این اکنون با امر از بالا دستور بر تخلیه این اماکن تا آخر جولای گذشته داده شده است.

به همین دلیل پلیس بیتلیس شب گذشته صاحبان ساختمان هایی را که از این دستور سرپیچی کرده و محل کار خود را تخلیه نکرده اند، برای تخلیه این اماکن تحت فشار گذاشته است. افرادی که در برابر دستور مقاومت کرده اند در ساعت سی دقیقه بامداد مورد حمله خشونت آمیز پلیس قرار گرفتند.

افراد پلیس با استفاده از گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور به این محله ها حمله کرده و ۷۰ تن از کسبه از جمله داوود تزجان رییس اتاق بازرگانی و صنایع بیتلیس را بازداشت کردند.

همچنین بسیاری از افرادی که مورد حمله و ضرب و شتم پلیس قرار گرفته بودند نیز به دلیل مصدومیت به بیمارستان ها منتقل شدند.

کد خبر 15231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha