بایدن جدیتی در  مذاکرات کُردی-کُردی نشان نمی‌دهد/آمریکا ارتباط با ترکیه را به خاطر کُردها به خطر نمی‌اندازد

سرویس سوریه-عضو شورای عمومی ائتلاف مخالفان سوریه گفت‌:برخی دل خود را خوش می‌کنند‌ زیرا بسیار دور نیست اگر که آمریکا از کُردستان سوریه و شرق فرات خارج‌ شود، چرا که حضور آمریکا به خاطر کُردها و مذاکرات کُردی-کُردی نیست و ارتباط خود با کشورهای منطقه و بویژه ترکیه را به خاطر ماندن‌ در شرق فرات به خطر نمی‌اندازد.

«شلال گدو» رییس حزب چپ دموکراتیک کُرد‌در سوریه و عضو شورای میهنی کُرد(ENKS) در پاسخ به این سوال کُردپرس که در صورت خروج آمریکا از سوریه وضعیت کُردها و بویژه مذاکرات کُردی-کُردی چه می‌شود، اظهار کرد:در واقع آمریکا برای همیشه در سوریه و شرق فرات نمی‌ماند و حضور آمریکا در سوریه به دلیل تامین‌ منافع خود است و بخاطر کُردها و مذاکرات کُردی-کُردی نیست.
وی افزود:بعد از انتخابات آمریکا و الان نزدیک‌ به هشت ماه است که مذاکرات کُردی-کُردی متوقف شده است.در چند ماه پایانی دوران‌ ترامپ‌ این مذاکرات آغاز شد اما الان‌ شاهد هستیم که دولت بایدن جدیتی در ادامه گفتگوها ندارد چرا که آمریکا اگر بخواهد در شبانه‌روزی مذاکرات از سر گرفته می‌شود.
وی ادامه داد:خروج آمریکا خطر بزرگی است و عاقلانه نیست که همه نیروهای خود را از منطقه خارج کند اما آمریکا بصورت دائمی در منطقه نیست و حضورش هم به مورد رضایت تعدادی از کشورهای منطقه نیست.
رییس حزب چپ دموکراتیک کُرد در سوریه تصریح کرد:من‌ فکر نمی‌کنم آمریکا ارتباط با کشورهای منطقه بویژه ترکیه را به خاطر حضور در شرق فرات به خطر بیاندازد.
شلال گدو خاطرنشان کرد:حضور آمریکا در سوریه و همکاری با ق‌.س.د بخاطر جنگ‌ با داعش بود و اگر داعش نماند، بعید نیست آمریکا سریعا سوریه را ترک‌ کند، همچنانکه که افغانستان را ترک‌ کرد و ما شاهد بودیم‌ که طالبان چگونه در حال تسخیر این کشور هستند.
عضو شورای عمومی ائتلاف مخالفان سوریه گفت‌:برخی از کُردها دل خود را خوش می‌کنند، بسیار دور نیست اگر که آمریکا از کُردستان سوریه و شرق فرات خارج‌ شود، چرا که حضور آمریکا به خاطر کُردها و مذاکرات کُردی-کُردی نیست و ارتباط خود با کشورهای منطقه و بویژه ترکیه را به خطر نمی‌اندازد.
کد خبر 15292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha