بازداشت اعضای ارشد اداره پلیس موغلا در حال فرار از ترکیه

سرویس ترکیه - اعضای ارشد سابق اداره پلیس موغلا در حال فرار از ترکیه بازداشت شدند.

به گزارش کردپرس، تیم های اداره امنیت استان موغلا، تعدادی از اعضای ارشد سابق اداره پلیس موغلا را به اتهام عضویت در جماعت فتح الله گولن بازداشت کردند. به ادعای پلیس موغلا این افراد سعی در فرار از ترکیه داشتند.

رسانه های ترکیه از جمله روزنامه جمهوریت، امروز با انتشار گزارشی، خبر از بازداشت تعدادی از اعضای ارشد اداره پلیس موغلا دادند. بر اساس این گزارش ها اتهام این افراد عضویت در جماعت فتح الله گولن بوده، و از مدتی پیش در فهرست تحت تعقیب پلیس و سازمان اطلاعات ترکیه قرار داشته اند.

این افراد که در حال فرار با قایق بودند، با همکاری پلیس و گارد ساحلی موغلا بازداشت شدند. در بین این افراد رئیس پلیس سابق موغلا، و تعدادی از اعضای ارشد اداره پلیس، و یک دندانپزشک حضور دارند. بیشتر این افراد به اتهام عضویت در گروهک تروریستی از کارهای خود برکنار شده و دارای محکومیت قضایی بوده اند.

همچنین بر اساس گزارش های منتشره، قاچاقچی انسان، و راننده قایق نیز بازداشت شده و تحقیقات درباره آنها آغاز شده است.

گفتنی است، پرونده اداره پلیس و بازرگانان این استان یکی از پرونده های پیچیده در سال های اخیر ترکیه است که همچنان در پرده ای از ابهام قرار دارد. چندی پیش اسنادی از سوی تعدادی از روزنامه نگاران ترکیه، که در خارج از کشور به سر می برند، منتشر شد از این که چگونه با همکاری اداره پلیس، و اطلاعات، و با جعل پرونده های دروغین عضویت در گروهک تروریستی برای بازرگانان به نام این منطقه، اموال بازرگانان مصادره شد و تعدادی از اعضای ارشد پلیس ترکیه از این موضوع سود بردند.

کد خبر 15372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha