قدرت کرونا در آذربایجان غربی؛ هر ٥٠ ثانیه یک نفر مبتلا می شود

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان بسیار وخیم است و هر ۵۰ ثانیه یک نفر به کرونا مبتلا می‌شود.

به گزارش کردپرس، آمار فوتی‌های روزانه کرونا در آذربایجان‌غربی همچنان دورقمی است و همچنان بر تعداد مبتلایان این بیماری افزوده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت شیوع کرونا در استان بسیار وخیم است و هر 50 ثانیه یک نفر به کرونا مبتلا می‌شود.

جواد آقازاده تصریح کرد: مراکز درمانی استان تکمیل ظرفیت شده و با توجه به افزایش بستری شدگان درآذربایجان‌غربی شرایط بسیار تلخ و نگران‌کننده‌ای است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی همچنین در بازدیدی که در روز تاسوعای حسینی از بخش‌های مراقبت‌های ویژه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ارومیه انجام داد گفت: تعداد بیماران بخش‌های ویژه هم در حال افزایش است.

در همین راستا معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی نیز گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید 19 و آغاز پیک پنجم در هفته های گذشته و افزایش آمار بیماران مبتلا به بیماری و تجویز پزشکان به داروی فاویپیراویر در حالت سرپایی در طول چند روز اخیر، این دارو با کمبود در داروخانه‌های سطح استان مواجه شده است.

غفارزاده همچنین اظهار داشت: اکنون مشکلی در توزیع داروی«فاویپیراویر» تجویز شده برای بیماران کرونایی در استان وجود ندارد. خوشبختانه در حال حاضر داروی فاویپیراویر در سطح داروخانه‌های منتخب عرضه شده است.

در شبانه روز گذشته 28 هزار و 21 نفر بر علیه این بیماری در آذربایجان‌غربی واکسینه شدند و تعداد کل واکسیناسیون به 675 هزار و 864 نفر رسیده است.

کد خبر 15536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha