14 انشعاب مولدهای خورشیدی در شهرستان دهگلان نصب شد

سرویس کردستان - مدير توزيع شرکت برق شهرستان دهگلان از نصب 14 فقره انشعاب مولدهای خورشیدی در سطح این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش کُرد پرس، کیومرث آقامحمدی با بیان اینکه بهره‌گیری از سامانه‌های خورشیدی به یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر تبدیل ‌شده است، اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، مردم برای بهره‌گیری از این نوع انرژی‌ها رغبت بیشتری پیدا کرده‌اند و به نظر می رسد که در آینده سهم استفاده از سامانه‌های خورشیدی روند فزاینده‌ای پیدا کند.

وی در خصوص نحوه نصب سامانه‌های خورشیدی توسط مشترکان برق، افزود: شرط اول برای نصب سامانه های خورشیدی دارا بودن انشعاب برق است و مشترکان به‌ اندازه ظرفیت انشعاب و ظرفیت آمپر کنتور واحدهای مسکونی‌شان می توانند نسبت به نصب سامانه خورشیدی در بالای پشت بام منازلشان اقدام کنند.

مدير توزيع شرکت برق شهرستان دهگلان ادامه داد: با توجه به کمبودهای تولید برق در روزهای اخیر در سطح کشور به جهت کاهش توان تولید برق در نیروگاه ها و اعمال خاموشی های برنامه ریزی شده، ایجاد و احداث مولدهای خورشیدی طرفداران زیادی پیدا کرده است که خوشبختانه با مساعدت های لازم از طرف ارگان های مختلف از جمله بهزیستی و کمیته امداد در تیرماه سال جاری در این شهرستان تعداد ۱۴ مولد خورشیدی ۵ کیلووات احداث شد.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه نصب سامانه‌های خورشیدی توسط مردم، کمک شایانی به شبکه برق در زمان پیک‌ بار ایجاد خواهد کرد و این امر به متعادل کردن چرخه مصرف و تولید کمک خواهد کرد، یادآور شد: انرژی های فسیلی روز به روز قیمتشان گران‌تر می شود و مصرف آن‌ها دیگر مقرون‌ به ‌صرفه نیست چرا که در بردارنده آلودگی های زیست محیطی بالایی نیز هستند از همین رو وزارت نیرو از چند سال گذشته با سیاست‌گذاری‌های مختلف، برای ترغیب مردم جهت استفاده از این نوع انرژی‌ها گام برداشته است.

وی در ادامه نسبت به مزایای استفاده از مولدهای خورشیدی، بیان کرد: از جمله مزایا و محاسن مولدهای خورشیدی کاهش آلودگی های زیست محیطی و کربنی، تضمین امنیت انرژی برای نسل های آینده، صرفه جویی در مصرف آب و سوخت های فسیلی در تولید برق است.

مدير توزيع شرکت برق شهرستان دهگلان گفت: برای احداث و ایجاد مولدهای خورشیدی در بخش خصوصی در سطح شهرستان دهگلان با همکاری سایر نهادهای مرتبط این روند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 15709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha