بیش از ۹۰ درصد فوتی های ایلام واکسینه نشده اند

سرویس ایلام - معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام امروز چهارشنبه در قرارگاه عملیاتی کرونا ایلام اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد فوتی ها واکسینه نشده و دارای بیماری زمینه ای بوده اند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جمیل صادقی فر افزود: هفت نفر از فوتی های امروز مربوط به ایلام و از سنین ۴۵ تا ۷۷ سال و سایر فوتی مربوط به دهلران و آبدانان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: فوتی های استان دارای بیماری های زمینه ای مانند فشارخون، قلبی، آسم و دیابت هستند.

وی یادآور شد: از بستری های موجود مراکز درمانی استان ۹۹ مورد در بیمارستان امام و ۱۸ مورد در بیمارستان مصطفی خمینی، ۶۲ نفر دهلران، ۳۲ نفر دره شهر، ۴۸ نفر آبدانان، ۲۱ نفر مهران و ۳۵ نفر در سرابله بستری هستند.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در استان نیز گفت: تا کنون بیش از ۱۸۰ هزار دز واکسن در ایلام تزریق شده اما همچنان با کمبود واکسن مواجه هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: جامعه هدف استان ۴۴۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال است، متاسفانه سهم ایلام از واکسن ناچیز است که با رایزنی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری است.

صادقی فر با اشاره به شیوع نوع کرونا لامبدا تصریح کرد: بطور قطع در هفته های آینده شاهد ورود این نوع ویروس به استان هستیم که درگیری خردسالان بیشتر بوده و سرایت و فوتی بیشتر به دنبال دارد که نیازمند رعایت قوی پروتکل های بهداشتی هستیم.

کد خبر 15864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha