پیام رئیس مشترک HDP به حکومت ترکیه برای آغاز دوباره روند مذاکرات صلح کرد – ترک

سرویس ترکیه - پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در پیامی به دولت ترکیه عنوان کرد: برای این که روند مذاکرات صلح یک بار دیگر آغاز شود باید حصری که علیه اوجالان اعمال شده است برداشته شود.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به «مبارزه برای دستیابی به صلح و دموکراسی که این حزب در ترکیه انجام می دهد» عنوان کرد: «کردها برای باز کردن راه دموکراسی و صلح در این شرایط بسیار دشواری که دوستانشان به زندان ها انداخته شده و علیه اراده شان در شهرداری ها سرپرست تعیین شده است به مبارزه خواهند پرداخت. در عین حال همزمان با این مبارزه راه های همراهی و دوشادوش حرکت کردن با ملت ترکیه را نیز پیدا خواهند کرد. کاری که مردمان کرد باید اکنون انجام بدهند؛ اتحاد و برابری است».

به نوشته روزنامه دیوار، بولدان در ادامه سخنان خود با اشاره به روند مذاکرات صلح نیز خاطرنشان کرد: «در روند مذاکرات و صلحی که به وجود آمده بود همه ما دستاوردهای زیادی داشتیم. اگر به این کشور جنازه هایی که در درگیری ها کشته می شوند نیاید این بزرگترین دستاورد ما خواهد بود. برای این که این روند یک بار دیگر آغاز شود باید حصری که علیه اوجالان اعمال شده است برداشته شود. برای دموکراتیزه شدن ترکیه و ایجاد صلح و آزادی به عنوان HDP آماده ارائه هر نوع کمکی هستیم».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 158661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha