آموزش زبان مادری همبستگی اجتماعی را تقویت خواهد کرد

سرویس ترکیه - احمد داوود اوغلو، در مراسم معارفه حزب جدید خود که با عنوان "حزب آینده" اعلام شده است طی اظهاراتی با اشاره به اهداف این حزب عنوان کرد: آموزش زبان مادری همبستگی اجتماعی را تقویت خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، احمد داوود اوغلو، در مراسم معارفه حزب جدید خود که با عنوان "حزب آینده" اعلام شده است طی اظهاراتی با اشاره به اهداف حزب جدید خود عنوان کرد: «آموزش زبان مادری و استفاده از آن در زندگی اجتماعی همبستگی های جامعه و ملت را تقویت خواهد کرد. در عرصه سیاسی هر کس باید آزمون خود را پشت سر بگذارد ولی نباید ارزش های دینی را وارد عرصه سیاست کنند. به هیچ عنوان نباید اجازه داد ساختار دینی یا سکولار در داخل دولت به یک موقعیت ویژه و جایگاه ممتازی دست پیدا کند. نباید اجازه داد در داخل دولت ساختارهای موازی به وجود بیاید. مطالبات حق و مقام باید بر اساس لیاقت پاسخ داده شود نه عبادت».

به نوشته روزنامه دیوار، داوود اوغلو در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «اصل اساسی حزب آینده "لائیتیسم آزادگرایانه" و "تکثرگرایی دینی" خواهد بود. مهمترین وظیفه حزب نیز ایجاد مکانیزم های امنیتی در برابر هر اقدام تنش آمیز و بحران سازی است که نظم اجتماعی را هدف قرار داده باشد. آموزش و بهداشت و درمان را به عنوان حقوق اساسی شهروندان از بدو تولد تا لحظه مرگ در نظر می گیریم و تحمیل هر گونه ایدئولوژی را به دانش آموزان و دانشجویان رد می کنیم».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 159547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha