جبهه ترکمانی: تقلب در انتخابات استان کرکوک آغاز شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس جبهه ترکمانی عراق از وجود اقداماتی برای تقلب جدید در انتخابات پارلمانی زودهنگام در استان کرکوک خبر داد و این اقدام را به منزله سرآغازی برای فروپاشی روند سیاسی عراق دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، جبهه ترکمانی با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: حسن توران رهبر جبهه در دیدار با اینگبرگ سولرون قائم مقام امور سیاسی و انتخاباتی نماینده ویژه سازمان ملل در عراق و هیئت همراهش در کرکوک دیدار کرد.

براساس این بیانیه، حسن توران در این دیدار از تلاش های هیأت سازمان ملل در عراق برای برگزاری موفق انتخابات 10 اکتبر/ 18 مهر آتی این کشور برای تحقق خواسته های شهروندان عراق تقدیر کرد.

توران همچنین با اشاره به عملکرد کمیسیون عالی مستقل انتخابات از نگرانی ترکمان ها درباره ادامه عدم حضور نمایندگانی از این قومیت در کمیسیون مذکور یا سایر پست های مربوط به این کمیسیون عالی در بغداد پرده برداشت.

وی همچنین گفت: تلاش های برخی از اعضای کمیسیون عالی انتخابات زمینه ساز تکرار تقلب انجام شده در انتخابات پارلمانی سال 2018 است و این امر، ممکن است سرآغاز فروپاشی روند سیاسی عراق باشد.

رهبر جبهه ترکمانی عراق همچنین توضیحاتی درباره عملکرد دفتر کمیسیون عالی انتخابات در مجلس عراق و به حاشیه راندن ترکمان ها و فقدان تعادل قومیتی در ساختار آن و همچنین دخالت های احزاب در امور آن ارائه کرد و از هیأت نمایندگی سازمان ملل خواست به مسئولیت های بین المللی شان در این باره عمل نموده و ناظران بین المللی لازم برای این هدف را از هم اکنون تأمین نمایند. وی حضور آنها در کلیه مراحل انتخابات، به ویژه در استان کرکوک، را دارای اهمیت ویژه ای دانست.

حسن توران همچنین در پایان بر ضرورت ایجاد تغییرات اداری در ساختار دفتر کمیسیون عالی انتخابات با هدف اطمینان بخشی به شهروندان کرکوک درباره سلامت برگزاری انتخابات تأکید کرد.

کد خبر 15963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha