من به دستور رجب طیب اردوغان از آک پارتی اخراج شدم

سرویس ترکیه - احمد داوود اوغلو، رئیس حزب آینده ترکیه در اظهاراتی با انتقاد از سخنان اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در خصوص جدایی آنان از حزب عدالت و توسعه (AKP) عنوان کرد: من به دستور رجب طیب اردوغان از آک پارتی اخراج شدم.

به گزارش کردپرس، احمد داوود اوغلو، رئیس حزب آینده ترکیه در اظهاراتی با انتقاد از سخنان اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در خصوص جدایی آنان از حزب عدالت و توسعه (AKP) عنوان کرد: «در سه و نیم سال به صورت جداگانه پنج بار برای رئیس جمهور گزارش ارائه دادم. اگر موارد اشاره شده در گزارش ها عملی می شد، صدایی در نمی آوردیم. به دلیل ارائه این گزارش ها به مردم که حتی در داخل حزب آک پارتی نیز موافقان زیادی داشته است و به دلیل اشتراک گذاری آن در خبرگزاری آناتولی، به دستور رئیس جمهور ترکیه از حزب اخراج شدم. ما علی رغم تمام این اقدامات از رئیس جمهور محترم جدا نشدیم. او ما را از حزب جدا کرد. ملت ترکیه باید این را به خوبی درک کنند. ما با درخواست اخراج به کمیته انظباطی حزب فرستاده شدیم».

به نوشته روزنامه جمهوریت، داوود اوغلو در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «برای اولین بار در تاریخ جمهوری ترکیه به یک نخست وزیر درخواست اخراج از حزب صورت گرفت، کسانی که این کار را انجام داده اند آیا می توانند از وفاداری صحبت کنند؟ کسانی که دهلیزهای تفکر و کریدورهای آکادمیک را مسدود کرده اند آیا می توانند از وفاداری سخن بگویید؟ کسانی که به نزدیکان نخست وزیری که تنها جرمش تلاش برای خدمت به کشور بود، فشار اعمال می کنند نمی توانند از وفا سخن بگویند. به خصوص مهمتر از همه شخصی که به نزدیکترین دوستش اتهام فریبکاری و کلاهبرداری می زند به هیچ عنوان نمی تواند از وفا سخن بگوید».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 160005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha