عصائب اهل حق: حضور نظامی آمریکا، منبع تهدید و تعرض به نیروهای عراقی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - جنبش عصائب اهل حق ضمن درخواست از جریان های سیاسی برای اتحاد در برابر حمله آمریکا به حشد شعبی، حضور نظامی این کشور را باری بر دوش عراق برشمرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، جنبش عصائب اهل حق به رهبری قیس خزعلی شامگاه یک شنبه در واکنش به حمله آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی در شهرستان مرزی قائم در استان الانبار در غرب عراق و نزدیکی مرز مشترک با سوریه، تاکید کرد: تجاوز وحشیانه آمریکا به مواضع تیپ 45 حشد شعبی در غرب الانبار که منجر به شهادت گروهی از مجاهدین مستقر در مرز سوریه از نیروهای حشد شد را به شدت محکوم می کنیم.

عصائب اهل حق در ادامه بیانیه خود آورده است: ادامه تجاوز آمریکا به حاکمیت عراق، ایجاب می کند در برابر این رفتارهای از کنترل خارج شده که وحشی گری و استکبار دولت آمریکا، بی احترامی آن به امنیت ملت ها و تلاش برای بر هم زدن ثبات در کشورهای امن را ثبات می کند، با شجاعت و استحکام ایستادگی کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: این تجاوز ادامه تجاوزهای قبلی دشمن اسرائیلی به مقرهای گروه های حشد الشعبی به شمار می آید و مدرکی دال بر این بوده که دشمن یک جبهه واحد است، بر همین اساس نیز جریان های سیاسی ملی را به وحدت صف در برابر این تجاوز بزدلانه، پشت سر گذاشتن اختلافات و تلاش برای عبور از موانع و بحران های عامل ایجاد زمینه برای دخالت های آشکار آمریکا در عراق دعوت می کنیم.

عصائب اهل حق در پایان بیانیه نیز خاطر نشان ساخت: ما بر این باوریم که حضور نظامی آمریکا نه تنها تبدیل به باری بر دوش کشور عراق، بلکه تبدیل به منبعی برای تهدید و تعرض به نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی نیز شده، بنا بر این پیش از آن که بیش از پیش در تهدید امنیت و ثبات عراق عزیزمان زیاده روی کند، همه ما باید برای بیرون راندن آن با همه راه های مشروع به مقابله بپردازیم.

یادآور می شود که بنا بر اعلام جواد کاظم الربیعاوی، رئیس اداره عملیات سازمان حشد الشعبی، فرماندهی این سازمان در منطقه عملیات جزیره و پایگاه های تیپ های 45 و 46 آن در شهرستان مرزی قائم در استان الانبار در غرب عراق شامگاه یک شنبه هدف حمله هوایی آمریکا قرار گرفتند و در نتیجه این حمله نیز تاکنون 25 نیروی حشد جان خود را از دست دادند و 51 نیروی دیگر زخمی شدند.

کد خبر 160644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha