نگرانی مقامات آمریکایی از ادامه اعتراض ها به این کشور در بغداد

سرویس جهان- مقامات آمریکایی که از ادامه تحصن و اعتراض عراقی ها در محوطه سفارت این کشور در بغداد در پی جان باختن تعدادی از نیروهای حشد الشعبی توسط نیروهای آمریکا نگران هستند، امیدوارند اوضاع آرام شود.

به گزارش کردپرس، روز گذشته شرکت کنندگان در مراسم تشییع جان باختگان پایگاه های نیروهای حشدالشعبی عراق در پی حمله هوایی آمریکا، در مقابل سفارت آمریکا در بغداد دست به تحصن و اعتراض زدند. بر اساس گزارش منابع عراقی، تعدادی از معترضان پس از آتش زدن بخشی از حصار سفارت وارد محوطه سفارت شدند.

تلویزیون سی ان ان در گزارشی از نگرانی مقامات آمریکایی در مورد ادامه اعتراض عراقیها خبر داده است. برخی مقامات آمریکایی ابراز امیدواری کرده اند که اوضاع در نزدیکی محوطه سفارت این کشور در عراق آرام شود اما سی ان ان نوشت با توجه به این که معترضان در نزدیکی سفارت چادر زده اند انتظار نمی رود اعتراض عراقیها به حضور آمریکایی ها در عراق پایان یابد.

برخی مقامات آمریکایی هم گفته اند وضعیت پیچیده ای پیش آمده و ممکن است تنش افزایش پیدا کند.

مقامات آمریکایی گفته اند ضمن این که اوضاع را زیر نظر دارند امیدوارند واکنش مقامات عراقی و تحرکات آمریکا برای تقویت امنیت سفارت کافی باشد.

دونالد ترامپ، ضمن طعنه زدن به دولت سابق کشورش که حمله به سفارت این کشور در بن غازی کشته شدن چند آمریکایی را در پی داشت، ادعا کرد اوضاع در نزدیکی سفارت آمریکا در عراق آرام است.

اما یکی از مقامات حشد الشعبی ضمن هشدار به آمریکا به سی ان ان گفته است این تازه قدم اول است و ممکن است اقدامات دیگری برای اخراج آمریکا از عراق صورت بگیرد.

سی ان ان همچنین گزارش داد برخی مقامات این کشور از تمهیدات و عملکرد دولت ترامپ در این زمینه راضی نیستند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 160787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha