نمایندگان 10 دوره مجلس از حوزه مریوان و سروآباد چه کسانی بودند؟

سرویس کردستان - حوزه انتخابی مریوان و سروآباد یکی از ۵ حوزه انتخابی استان کردستان است که یک کرسی در پارلمان را دارد.

به گزارش کردپرس، در اولین دوره از شروع مجلس شورای اسلامی ایران، علی نادری زاده با کسب ۵۳ درصد از کل آرا توانست اعتماد مردم را به دست آورد و به عنوان نماینده مردم شهرستانهای مریوان و سروآباد راهی مجلس شود.
عبدالله تاتلی دارای مدرک ششم ابتدایی با کسب ۵۵ درصد کل آرا در انتخابات فروردین سال ۶۳ (مجلس دوم) به پیروزی رسید و وارد مجلس شورای اسلامی شد.
عبدالله تاتلی در سومین انتخابات مجلس که در فروردین سال ۶۷ برگزار شد توانست رای اعتماد مردم مریوان و سروآباد را باری دیگر به دست آورد و با کسب ۵۶ درصد کل آرا بر صندلی سبز بهارستان تکیه بزند.
مردم حوزه انتخابی مریوان و سروآباد در اردیبهشت سال ۷۱ محمد علی کریمی دارای مدرک دیپلم را به عنوان نماینده خود انتخاب کردند و ۵۱ درصد آرای خود را به نفع وی به صندوق انداختند.
عبدالله قاسمی‌پور دارای مدرک کارشناس مدیریت با کسب رای اعتماد از مردم توانست برصندلی‌های سبز بهارستان تکیه بزند.
عبدالله سهرابی دارای مدرک کارشناس ارشد مدیریت دولتی با کسب ۲۵ درصد آرا خود را به ششمین مجلس شورای اسلامی رساند و به همراه ۵ نماینده دیگر کردستان وارد مجلس شد.
محمد علی کریمی با مدرک کارشناس علوم سیاسی توانست ۳۷ درصد کل آرا در این حوزه انتخابی را به دست آورد و در هفتمین مجلس شورای اسلامی بر صندلی سبز تکیه زند.
انتخابات مجلس هشتم در اسفند سال ۸۶ برگزار شد اقبال محمدی ششمین فردی بود که مردم مریوان و سروآباد بهش اعتماد کردند و وی را به خانه ملت فرستادند.
در انتخابات نهمین دوره مجلس امید کریمیان کارشناس ارشد مدیریت اجرایی توانست رای اعتماد را از مردم مریوان و سروآباد بگیرد و راهی مجلس شود.

در انتخابات مجلس دهم منصور مرادی با کسب 56 درصد آرا در این حوزه انتخابی توانست راهی مجلس شود و در کمیسون برنامه و بودجه و محاسبات فعالیت نماید.

در پایان زمان نام نویسی داوطلبان ۵۶ نفر جهت حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد ثبت نام کردند.

شهرستان مریوان براساس آخرین آمار در سرشماری سال ۹۰ کل جمعیت ۱۶۸۷۷۴ بوده است. که ۸۳۰۶۳ نفر زن و ۸۵۷۱۱ نفر مرد می باشند. از کل این تعداد در حدود ۱۲۲۰۶۳ نفر جمعیت شهری و ۴۶۷۱۱ نفر جمعیت روستایی می باشند.
شهرستان سروآباد با مساحتی در حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مربع ، تشکیل شده از دو شهر (سروآباد واورامان ) و ۸ دهستان و ۷۳روستا با جمعیتی بالغ بر ۶۶۷۰۹ نفر که در هر کیلومتر مربع حدود ۶۹ نفر اسکان یافته است .

کد خبر 160866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha