هشدار حلبوسی نسبت به پیامدهای خطرناک حمله آمریکا بر صلح عراق و منطقه

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس مجلس نمایندگان عراق ضمن محکومیت حمله اخیر آمریکا در بغداد، نسبت به پیامدهای آن بر کشورش و منطقه هشدار داده و خواستار خویشتنداری همگان شد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، محمد حلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور بعد از ظهر امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای حمله شب گذشته آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر بغداد که منجر به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان حشد الشعبی و شماری از همراهان آنها شد را نقض کنوانسیون های بین المللی برشمرد.

متن بیانیه رئیس مجلس نمایندگان عراق به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا

صدق الله العظيم

(در میان مؤمنان، مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

با حزن و اندوه عمیق، خبر شهادت حاج ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان حشد الشعبی و دستیاران وی را دریافت کردیم، فرماندهی که در نبردهای آزادسازی خاک عراق از لوث گروه تروریستی داعش نقش بارزی داشت و با این کار، زیباترین جلوه های شجاعت را رقم زد.

آن چه روز گذشته در حومه فرودگاه بین المللی بغداد از هدف قرار دادن یک فرمانده نظامی عضو سازمان نظامی عراق روی داد، نقض آشکار حاکمیت و کنوانسیون های بین المللی به شمار می آید در حالی که هر گونه عملیات امنیتی و نظامی در خاک عراق باید از موافقت دولت برخوردار باشد؛ دولت را در این شرایط حساس، به اتخاذ اقدامات و تدابیر سیاسی، حقوقی و امنیتی لازم برای متوقف ساختن چنین تجاوزهایی دعوت می کنیم.

همزمان با این که این تجاوز را محکوم می کنیم و نسبت به پیامدهای آن که صلح عراق و منطقه را تهدید می کند، هشدار می دهیم؛ همگان را به خویشتنداری، غالب کردن خرد، متحد ساختن صفوف، رویارویی با چالش ها، دور ساختن عراق از این که تبدیل به صحنه جنگ یا بخشی از هر گونه کشمکش منطقه ای یا بین المللی شود، دور کردن آن از درگیری های مسلحانه و محافظت از ثبات و امنیت کشور که از جنگ ها خسته شده، دعوت می کنیم.

ضمن تسلیت عمیق و ابراز همدردی با ملت عراق و سازمان حشد الشعبی، به جمهوری اسلامی ایران نیز شهادت مهمان عراق حاج قاسم سلیمانی را تسلیت می گوییم، از خداوند متعال برای شهدا رحمت و مغفرت و برای بستگان آنها نیز شکیبایی و آرامش مسئلت می داریم.

وإنا لله وإنا إليه راجعون (همانا ما از آن خداییم و به سوی او بازمی گردیم)

خداوند تو را بیامرزد ابومهدی

القتل لكم عادة وكرامتكم من الله الشهادة (کشته شدن برای شما عادت و کرامت شما از خداوند نیز شهادت است)

کد خبر 160984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha