کردها از توافق احتمالی شیعیان برای ادامه نخست‌وزیری عبدالمهدی حمایت می‌کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از نمایندگان کُرد مجلس عراق تاکید کرد که کردها از ادامه فعالیت نخست وزیر مستعفی این کشور در منصب خود حمایت می کنند به شرط آن که شیعیان بر سر این مسئله به توافق برسند.

به گزارش کردپرس، حسن آلی، عصو مجلس نمایندگان عراق از فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان (یه‌کیتی) در گفت و گو با پایگاه خبری بغداد الیوم خاطر نشان ساخت که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی این کشور بهترین گزینه برای ریاست دولت موقت در مرحله انتقالی به شمار می آید.

آلی در این باره اظهار داشت: ما بر این باوریم که نخست وزیر مستعفی بهترین گزینه برای مرحله انتقالی کنونی است به ویژه با توجه به وجود این بحران و درگیری آمریکایی - ایرانی و کشمکش های داخلی که همه آنها نیازمند یک دولت دارای اختیارات هستند نه یک دولت اداره امور؛ به همین دلیل نیز اگر جریان های شیعه بر سر این مسئله توافق کنند که وی بار دیگر مامور تشکیل کابینه دولت شود، ما از این اقدام حمایت می کنیم.

این نماینده کُرد مجلس نمایندگان عراق در ادامه نیز تصریح کرد: دارای روابط عالی با آمریکا هستیم و این کشور از طریق کمک به نیروهای پیشمرگ و کمک تسلیحاتی به آنها، از نظر نظامی، امنیتی و اقتصادی از ما پشتیبانی می کند.

آلی در این باره افزود: با این حال آمریکا در تصمیم های ما در رابطه به هم پیمانی سیاسی با یک طرف مشخص یا تمایل به آن دخالت نمی کند؛ زیر بار هیچ گونه فشار خارجی چه از سوی آمریکا چه از سوی دیگر کشورها نمی رویم چرا که بر اساس منافع عمومی، دیدگاه خود را مشخص می کنیم.

این در حالی است که طی چند روز اخیر در محافل سیاسی عراق صحبت از این می شود که پس از ناکامی جریان های سیاسی این کشور در انتخاب جایگزین عبدالمهدی در منصب نخست وزیری، احتمال دارد وی بار دیگر مامور تشکیل کابینه دولت برای مرحله انتقالی و تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام شود.

کد خبر 161697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha