مراسم روز جهانی جهانگردی در شهر هورامان تخت برگزار می شود

سرویس کردستان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از برگزاری مراسم روزجهانی جهانگردی در ۸ مهرماه در شهر هورامان تخت خبر داد.

به گزارش کُرد پرس، یعقوب گویلیان در دیدار با فرماندار شهرستان سروآباد، اظهار کرد: بیشتر روستاهای شهرستان سروآباد توان و پتانسیل تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری در سطح کشور را با توجه به فرهنگ غنی، معماری پلکانی و طبیعت زیبا را دارند.

وی افزود: ثبت جهانی هورامان رویدادی مسرت بخش و دستاورد بزرگی بود که نیاز است با همکاری و همدلی فرماندار و مسئولان سروآباد در راستای حفظ و حراست از این دستاورد برنامه ریزی لازم انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای توسعه منطقه هورامان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنعت گردشگری و صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

فرماندار شهرستان سروآباد نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش ها و اقدامات موثر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جریان ثبت جهانی هورامان، بیان کرد: برای معرفی بهتر منطقه هورامان در سطح ملی و بین المللی اعتبار ویژه ای به این منظور اختصاص خواهیم داد.

یوسف باشی یادآور شد: این فرمانداری آماده همکاری کامل برای برگزاری مراسم روز جهانی جهانگردی در شهر هورامان با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

کد خبر 16209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha