بیش از ۲۰ هزار کودک کردستانی غربالگری بینایی شدند

سرویس کردستان - معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: از ابتدای اجرای طرح آمبلیوپی(۲۰ خرداد جاری) تاکنون بیش از ۲۰ هزار کودک سه تا ۶ سال استان غربالگری بینایی شدند.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان، ناصر کریمیان اظهار کرد: طرح بینایی سنجی از ۲۰ خرداد جاری در سطح شهر و روستاهای استان آغاز شده است و به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال نیز همانند سال گذشته غربالگری کودکان در پایگاه‌های سیار و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ هزار و ۱۴۰ کودک در استان غربالگری بینایی شده‌اند، افزود: از این تعداد یک هزار و ۴۹۳ نفر از کودکان برای تشخیص دقیق‌تر و انجام معاینات لازم به سطح ۲ توسط اپتومتریست های همکار طرح ارجاع داده شده‌اند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان ادامه داد: در طرح آمبلیوپی امسال در استان کردستان تعداد ۱۰ پایگاه به صورت سیار و از طریق دستگاه و تعداد ۲۵ پایگاه ثابت مراکز مثبت زندگی نیز از طریق E چارت کار غربالگری را انجام می دهند.

کریمیان یادآور شد: پیشگیری از تنبلی چشم در سه سطح انجام می‌شود که در سطح اول غربالگری، در سطح دوم بینایی سنجی و در سطح سوم ارجاع به متخصص صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: اجرای این طرح فقط به پوشش ختم نمی‌شود بلکه در مراحل بعدی کودکانی که با اختلالات بینایی از جمله تنبلی چشم و یا کم بینایی مواجه هستند به پزشک متخصص ارجاع داده خواهند شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان با بیان اینکه سن طلایی تشخیص و درمان تنبلی چشم زیر پنج سالگی است، گفت: پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ هزار نفر از کودکان مشمول طرح در استان مورد سنجش بینایی قرار گیرند.

کد خبر 16290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha