عضو ائتلاف فتح: دولت مرکزی و کاظمی کنترلی بر پایانه های مرزی اقلیم کردستان ندارند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق تأکید کرد پایانه های مرزی اقلیم کردستان خارج از کنترل و مدیریت دولت مرکزی هستند و نخست وزیر و رئیس گمرکات عراق هیچ گونه کنترلی بر آنها ندارند و این موضوع را به ملت عراق اعلام نکرده اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از رسانه های عراق، فالح الخزعلی عضو فراکسیون السند الوطنی (از فراکسیون های تابع ائتلاف فتح) در مجلس این کشور گفت: هیأت رئیسه مجلس عراق نیز در زمینه عدم اتخاذ تصمیمات و اقدامات لازم برای فراخواندن نخست وزیر به صحن علنی برای توضیح کوتاهی آنها در این زمینه شریک هستند.

الخزعلی افزود: مصطفی کاظمی نخست وزیر و رئیس سازمان پایانه های مرزی عراق را به چالش بازدید از پایانه های مرزی اقلیم کردستان بدون حضور مسئولان اقلیم، دعوت می کنم.

یادآور می شود موضوع مدیریت پایانه های مرزی اقلیم کردستان و بازگشت همه یا بخشی از درآمدهای آن به دولت مرکزی و بازگشت بخشی از عایدات آن به دولت اربیل، از جمله مسائل مورد اختلاف بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان است که دولت مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق معتقد است در این زمینه با هدف حل اختلافات گام هایی برداشته است. اما برخی از جریانات سیاسی عراقی، اقدامات کاظمی را صوری و در راستای امتیاز دادن به دولت اقلیم کردستان با هدف دستیابی به منافع سیاسی ارزیابی می کنند.

کد خبر 16392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha