عدم پایبندی اربیل به توافقات پیشین با بغداد،  مانع حصول توافق جدید است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو فراکسیون سائرون در مجلس عراق اعلام کرد که عدم توافق دولت اقلیم کردستان به توافقات پیشین با دولت مرکزی عراق، مانع از رسیدن دو طرف به توافق جدید است.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، سلام شمری اعلام کرد که همه احزاب و جریان های عراقی با حصول توافقی جدید با اقلیم کردستان موافق هستند، اما عدم پایبندی و التزام اربیل به توافقات پیشین با دولت مرکزی عراق مانع رسیدن دو طرف به توافقی جدید است و امضای توافق را به تعویق انداخته است.

عضو فرالسیون سائرون در مجلس عراق افزود که عدم پایبندی اربیل به توافقات پیشین تمامی نمایندگان و احزاب سیاسی را در مقابل واقعیت انجام شده قرار داده و این پرسش را مطرح می سازند که تا به کی باید بغداد به توافقات پایبند باشد و طرف مقابل این التزام را از خود نشان ندهد.

هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان به ریاست قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم، طی روزهای گذشته در بغداد با مقامات دولت مرکزی عراق بر سر نفت و درآمدها و همچنین سهم بودجه اقلیم در حال مذاکره بوده و بر آمادگی کامل اقلیم برای پذیرش شروط بغداد، از جمله تحویل نفت و درآمدهای اقلیم به دولت مرکزی در قبال دریافت سهم بودجه تاکید کرده، اما این مذاکرات تاکنون به نتیجه نرسیده و توافقی میان دو طرف امضا نشده است.

کد خبر 1671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha