گلوی جنگل‌های ایلام در چنگ آفت لورانتوس

سرویس ایلام - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۱۵۰هزار هکتار از جنگل‌های استان ایلام با آفت لورانتوس درگیر هستند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رضا احمدی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵٠ هزار هکتار از حنگل های ایلام الوده به آفت لورانتوس است که سالانه با کمک مردم و مشارکت دولت از شیوع این آفت در ده هزار هکتار از این اراضی جلوگیری می شود.

وی بهترین راه مبارزه با آفت لورانتوس را قطع و حذف عوامل آلودگی عنوان کرد و افزود: شیوه مبارزه با آفت لورانتوس به این شکل است که قبل از ورود درختان به فرآیند بذردهی نسبت به قطع و امحای عوامل آلودگی اقدام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: شیب دار بودن، توپوگرافی سخت منطقه و کوهستانی بودن راه های استان سبب به وجود آمدن کاستی هایی در ارائه خدمات رسانی در عرصه های طبیعی استان شده اما این موضوع سبب تعطیلی کارها و اهداف نیروهای حفاظت نشده است.

احمدی گفت: در حال حاضر ۱۴ گونه داروی گیاهی در نهالستان ایوان تولید و مورد استفاده مردم استان است.

وی ادامه داد: همچنین ۶۵ گونه نهال در نهالستان‌های ایلام تولید و شامل بنه و بلوط، داغداغان، کیکم، بادام و ارغوان و گونه‌های خاص نواحی رویشی خلیجی و گرمسیری و چوبده مثل کنار، انواع آکاسیا، گز، استبرق و اوکالیپتوس که با توجه به شرایط اقلیمی سازگاری فراوانی با شرایط آب و هوای استان قابلیت کشت دارند، است.

کد خبر 16739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha