بیش از 2.2 میلیون جلد کتابر درسی در کردستان توزیع شد

سرویس کردستان - معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون 2 میلیون و 265 هزار و 676 جلد کتاب درسی برابر با 85 درصد در بین ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان توزیع شده است.

به گزارش کرد پرس، نظام مرادی با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به مدرسه محل تحصیل خود کتاب‌های درسی را تحویل بگیرند، اظهار کرد:‌ در مجموع تعداد 2 میلیون و 661 هزار و 249 جلد کتاب در سامانه ثبت سفارش شده که تاکنون 2 میلیون 846 هزار و 515 جلد کتاب در استان وصول شده است.

وی افزود: با توجه به اطلاعات ارسالی از سامانه سیدا و به روز رسانی اطلاعات در سامانه فروش و توزیع کتاب‌های درسی، صدور حواله به مدارس برای تمامی پایه‌ها فعال شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: توزیع کتاب‌های درسی در هر 3 مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم از روز شنبه 20 شهریور ماه در این استان آغاز شد و تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

مرادی یادآور شد: دانش‌آموزانی که هنوز موفق به ثبت سفارش کتاب درسی نشده‌اند تا 30 شهریور ماه فرصت دارند کتاب‌های درسی را از طریق سامانه ملی به نشانی اینترنتی https://www.irtextbook.ir/ خریداری کنند.

وی بیان کرد: آن عده از دانش‌آموزانی که مدرسه محل تحصیل خود را تغییر داده‌‌اند تا پایان شهریور ماه امسال فرصت دارند نشانی آن را اصلاح کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان گفت: قیمت کتاب‌های درسی هر 3 مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم در استان نسبت به سال قبل به طور میانگین ۲۵ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 16956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha