موج سوم کرونا در آذربایجان غربی با مرگ روزانه 26 نفر در روز پایان یافت

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: موج سوم بیماری کرونا در استان آذربایجان غربی در 17 آذر پایان یافت و در این مدت میانگین بیمار بستری، در روز 214 بیمار بود و به طور متوسط 26 بیمار در روز فوت شدند.

به گزارش کردپرس، دکتر جواد آقازاده در هشتاد و نهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت کویید 19که با حضور قائم مقام وزیر بهداشت برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار گفت: در دوران بیماری کرونا، صحنه های دفاع مقدس به شکل دیگری اتفاق می افتد. پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت هستند و این روز را به تمامی پرستاران عزیز تبریک می گویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در استان آذربایجان غربی، با اتحاد و همدلی مدیریت کلان استان، موج دوم و سوم مهار شد. موج سوم بیماری، موج سهمگینی بود ولی با مدیریت خوب استان این موج نیز شکست اما در صورت ساده انگاری بیماری توسط مسئولین و مردم ممکن است با موج چهارم بیماری مواجه شویم.

او درباره طرح های اجرایی برای پیشگیری و مدیریت کرونا بیان کرد: آذربایجان غربی پیشگام در طرح محله محور کنترل بیماری بوده است و از همان روزهای نخست شیوع بیماری حرکت دسته جمعی برای پیشگیری بیماری انجام گرفت. مراقبت از افراد بالای 60 سال نیز یکی دیگر از طرح های پیشگیرانه بیماری کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره موج اول بیماری در استان گفت: موج اول بیماری در استان آذربایجان غربی از تاریخ 8 فروردین آغاز و در تاریخ 25 اردیبهشت پایان یافت و 49 روز طول کشید که در این مدت میانگین بیمار بستری در روز 69 بیمار بود. به طور متوسط 3 بیمار در روز فوت شدند. میانگین سنی افراد بستری مثبت 53 سال بوده و میانگین سنی افراد فوت شده مثبت 68 سال می باشد.

دکتر آقازاده درباره موج دوم بیماری افزود: موج دوم بیماری در استان آذربایجان غربی از تاریخ 18 خرداد آغاز و در 22 مرداد پایان یافت و 67 روز طول کشید که در این مدت میانگین بیمار بستری در روز 120 بیمار بود. به طور متوسط 8 بیمار در روز فوت شدند. میانگین سنی افراد بستری مثبت 55 سال بوده و میانگین سنی افراد فوت شده مثبت 68 سال می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره موج سوم بیماری نیز ابراز کرد: موج سوم بیماری در استان آذربایجان غربی از تاریخ 27 شهریور آغاز و در 17 آذر پایان یافت و 82 روز طول کشید که در این مدت میانگین بیمار بستری در روز 214 بیمار بود. به طور متوسط 26 بیمار در روز فوت شدند. میانگین سنی افراد بستری مثبت 57 سال بوده و میانگین سنی افراد فوت شده مثبت 67 سال است.

کد خبر 1702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha