عیسی هواسی مدیرکل بازرسی کردستان شد

سرویس کردستان – طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و به استناد مجوز رئیس قوه قضائیه، عیسی هواسی به‌ عنوان مدیرکل بازرسی کردستان منصوب شد.

به گزارش کرد پرس، معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور گفت: بایدها و نبایدهای در ادارات کل بازرسی های کشور تحت عنوان هدیه به دولت در اختیار استانداران قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام محمدمهدی عرب انصاری به موضوع نظارت و بازرسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: ما دارای نظامی هستیم که این نظام طهارت ذاتی دارد و این ذات پاک نباید خدشه‌دار شود و از این رو مسئولان نظام باید با توجه به شأنیت نظام وارد سیستم‌های اجرایی شوند و خدمت کنند.

وی با بیان اینکه فسادهای سیستمی به اعتماد اجتماعی آسیب میزند، افزود: موقعی که مردم با یک نظام و سیستمی نباشند در کوتاه ترین زمان فتح می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: امروز با توجه به وحدتی که در بین سه قوا شکل گرفته امیدواریم شاهد تحولات بسیار مثبت و بزرگ در سطح کشور باشیم.

حجت الاسلام عرب انصاری با بیان اینکه نقاط فساد، راه های مقابله و غیره در قالب کتابی تالیف شده و در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته است، یادآور شد: بایدها و نبایدهای در ادارات کل بازرسی های کشور تحت عنوان هدیه به دولت در اختیار استانداران قرار خواهد گرفت.

بازرسی و نظارت موجب تقویت و ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی می‌شود

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: یک بخش عمده از آسیب‌هایی که در ذهن افراد ایجاد می‌شود ناشی از همین مسائل نظارتی بوده که این جلسه برای آن تشکیل شده است.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی با اشاره به چند شاخص مهم که موجب ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی می‌شود، گفت: بازرسی و نظارت موجب تقویت و ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

وی اظهار کرد: مدارا کردن با مردم، امانت‌داری و خودداری از سوءاستفاده از موقعیت‌ها به نفع امیال شخصی و خانوادگی از نکات مهمی است که در جریان نظارت و بازرسی باید به آنها توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه نظارت بر سیستم‌ها باید در درون سازمان‌ها بیشتر شود و در این راستا منتظر همدیگر نباشیم، افزود: بازرسی از ترک فعل‌ها ضروری است و این مهم باید به عنوان یک اصل در حراست دستگاه‌های مختلف دیده شود.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه مسئولان نظام اسلامی باید در خدمت به مردم صادقانه و از روی اخلاص خدمت کنند، ادامه داد: همه باید در راستای ارائه خدمات مناسب به مردم و رفع مشکلات جامعه گام برداریم و برای توسعه استان تلاش کنیم.

مدیران دستگاه‌های نظارتی را طرف مشورتی خود قرار دهند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های حسین مرادی وحدت مدیرکل سابق بازرسی استان، بیان کرد: آموزش کارکنان و مدیران از مولفه‌های بسیار مهمی است که نقش برجسته در کاهش تخلفات دارد.

محمدابراهیم زارعی یادآور شد: این آموزش‌ها باید از طریق سازمان بازرسی انجام شود چرا که به نظر می‌رسد بسیاری از مشکلات به واسطه عدم آگاهی پیش می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی را طرف مشورتی خود قرار دهند نه در مقابل خود، گفت: مدیران و مسئولان فعالان دستگاه‌های نظارتی را باید مشاور امین خود بدانند و مشاوره درست در مورد انجام اقدامات با دستگاه‌های نظارتی مانع از بروز هر نوع مشکلی می‌شود.

رتبه اول کردستان در فساد اداری غیرواقعی است

رئیس کل دادگستری کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: وجود فساد در کردستان را انکار نمی کنم، اما اینکه رتبه اول را در مقوله فساد اداری داشته باشیم غیرواقعی است و طرح اینگونه مباحث تنها تامین خوراک برای ضد انقلاب خواهد بود.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی با بیان اینکه مقوله نظارت یکی از ارکان مهم در موفقیت هر سازمان و نظامی است، افزود: یک نظام به قانون و مجریان قانون و در کنار آن یک نظارت دقیق بر اجرای قوانین نیاز دارد و این از دستورات دین خداست.

وی با انتقاد از برخی ارزیابی‌هایی که در مورد میزان فساد در کردستان و زدن برچسب رتبه اول کشور در این زمینه به استان، ادامه داد: در برخی مقاطع چنین مطرح شده بود که در کردستان فساد بی‌داد می‌کند این موضوع غیرواقعی بود که بارها در مورد این استان مطرح شد.

رئیس کل دادگستری کردستان بزرگنمایی فساد را جایز ندانست و یادآور شد: سیاه جلوه‌دادن اوضاع کشور و القای فساد فراگیر در دستگاه‌ها امری مضر است.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: با فساد و مفاسد در کردستان به جد برخورد می‌شود و در این راستا پرونده‌هایی هم تشکیل شده که برخی از این پرونده‌ها از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی و برخی محرمانه است.

کد خبر 17039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha