وجهه کردها در بغداد تخریب شده و نیازمند سازماندهی داخلی خود هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیر کل حزب سوسیال دمکرات کردستان، اعلام کرد که وجهه کردها در بغداد تخریب شده و لازم است هیئت مذاکره کننده اقلیم از بغداد بازگشته و کردها خود را اقلیم سازماندهی کنند.

به گزارش کردپرس، محمد حاجی محمود در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان (پارتی) اعلام کرد که عراق دچار از هم گسیختگی داخلی شده،اما کردها خود نیز مسئول برخی مشکلات خود هستند و در حال حاضر وجهه آنان در بغداد تخریب شده و هیچ یک از احزاب عراقی نمی خواهند به کردها نزدیک شوند زیرا نگران از دست دادن آرای مردم در انتخابات هستند.

دبیر کل حزب سوسیال دمکرات کردستان افزود که پیشتر مشکل کردها فقط با دولت عراق بود؛ اما اکنون اعراب بر ضد کردها هستند و آن ها را در کشور زیادی می دانند.

وی تاکید کرد که لازم است کردها به جا تلاش در بغداد برای توافق، هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان را به اقلیم بازگردانده و با سازماندهی داخلی امور خود را اداره کنند.

همچنین درباره مواضع دولت جدید آمریکا نسبت به کردها گفت که این کشور دوست قابل اعتمادی برای کردها نیست و به دنبال منافع خود است و باید کردها خود را ابتدا به خود متکی باشند، زیرا در حال حاضر دچار از نظر تاکتیکی دچار مشکل بوده و درحالی که هیئت مذاکره کننده به بغداد اعزام شده، از نظر داخلی دچار اختلافات شدید و تظاهرات و اعتراضات و سوزاندن ساختمان های دولتی و حزبی هستند و این مسائل بر گفتگو با بغداد تاثیر گذار است.

همچنین با اشاره به اینکه رئیس جمهور جدید آمریکا شناخت خوبی از کردها دارد، گفت که وی خواهان بهبود روابط میان اربیل و بغداد است، اما نمی توان انتظار دمکراسی را در عراق داشت و ای کشور با مشکلات عدیده از جمله ضعف زیرساخت ها روبرو است و نباید کردها انتظاری از بغداد داشته باشند و این کشور اگر فرصت داشته باشد، در یک نشست مجلس، ساختار اقلیم را منحل می کند.

کد خبر 1711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha