کمتر از 30 درصد دانش آموزان آذربایجان غربی از شاد استفاده کردند

سرویس آذربایجان غربی- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در سال تحصیلی گذشته، ۶۸.۸۵ درصد دانش آموزان استان از آموزش های تلویزیونی، 29.83 درصد دانش آموزان از شبکه شاد و ۶.۰۵ درصد هم از آموزش های حضوری بهره مند شدند.

به گزارش کردپرس، بابک حشمت در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش اذربایجان غربی افزود: نرخ ترک تحصیل در استان از ۲.۸۶ درصد در سال تحصیلی گذشته به ۱.۸۰ درصد کاهش پیدا کرد و طی پنج سال گذشته٩ هزار نفر بازمانده از تحصیل در استان به چرخه آموزش بازگشتند .

او ادامه داد: نرخ پوشش تحصیلی نیز از حدود ۷۱ درصد به ۷۲.۱۵ درصد رسیده است.

دبیر ستاد پروژه مهر استان افزود: در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ تمامی کلاس های استان در شبکه شاد ثبت شد و ۶۸.۸۵ درصد دانش آموزان از آموزش های تلویزیونی، ۸۳ .۲۹ درصد دانش آموزان در شبکه شاد و ۶.۰۵ درصد از آموزش های حضوری بهره مند شدند.

حشمت اضافه کرد: در راستای آغاز سال تحصیلی جاری در استان ۴۶ پایگاه سنجش شاخص های سلامت نوآموزان و یک پایگاه تخصصی ایجاد شده است و ۵۶ هزار نفر به این پایگاه ها مراجعه کرده اند.

او گفت: ۶ هزار نفر نوآموز پایه اول و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر پیش دبستانی نیز در این مدت اقدام به نوبت گیری کرده اند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: میزان تراکم کلاسی در مقطع ابتدایی امسال ۲۵.۲۹ درصد، متوسطه اول ۲۷.۸۶ و متوسطه دوم ۲۵.۰۵ و تراکم کل استان ۲۵.۸۲ بوده است.

کد خبر 17177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha