تأکید بر تفکیک و تملک اراضی ملی و کشاورزی منطقه آزاد مهران و مستندسازی آن در کمیسیون ماده ۶۹

سرویس ایلام - معاون اقتصادی استاندار ایلام در نشست شورای راهبردی منطقه آزاد مهران بر تفکیک و تملک اراضی ملی و کشاورزی منطقه آزاد مهران و مستندسازی آن در کمیسیون ماده ۶۹ تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جهانگیر رستمزاد با تاکید بر تسریع در مستند سازی اراضی منطقه آزاد در کمیسیون ماده ۶۹، خواستار تهیه طرح منطقه آزاد و تفکیک آن از منطقه ویژه اقتصادی و نیز تملک اراضی ملی و کشاورزی شد.

وی افزود: نباید اجازه داد مشکلات منطقه ویژه گریبان‌گیر منطقه آزاد مهران شود، باید با برنامه ریزی و کار کارشناسی مشکلات دو منطقه تفکیک و دو سازوکار متفاوت و موثر برای تسریع در روند اجرای آن‌ها بکار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه استان خوزستان (منطقه آزاد اروند) بعنوان استان معین برای توسعه زیرساخت های منطقه آزاد مهران تعیین شد، بر تأمین ساختمان برای استقرار نیروهای این منطقه در مهران از طریق فرمانداری یا شهرداری مهران و یا استفاده از ابنیه استانداری در منطقه ویژه تأکید کرد.

رستمزاد با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر نقشه یو تی ام منطقه تهیه و در اختیار دستگاه های عضو قرار گیرد، گفت: تفکیک اراضی ملی و کشاورزی منطقه آزاد و منطقه ویژه یک ضرورت اساسی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

قدرت اله طمیمیان نماینده منطقه آزاد اروند نیز در این نشست با بیان اینکه مناطق آزاد خودگردان بوده و مشمول قوانین و مقررات دولتی هستند، گفت: باید هر چه سریع‌تر فاز عملیاتی منطقه آزاد مهران اجرا شده و هر مانعی که مانع تسریع آن می شود در کمترین زمان توسط مقامات محلی برطرف شود.

کد خبر 17234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha