تردد مسافر از مرزهای زمینی  ایران و ترکیه  همچنان  ممنوع است

سرویس آذربایجان غربی- در حالی که رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه از بازگشایی مرزهای زمینی بین دو کشور با ارائه تست کرونا خبر داده بود، امروز معاون اداره کل راهداری آذربایجان غربی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، ممنوعیت تردد مسافر در پایانه های مرزی زمینی ایران با کشور ترکیه به قوت خود باقی بوده و تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ نشده است.

به گزارش کردپرس، چند روز پیش عادل نجف زاده، نماینده خوی و چایپاره در مجلس در جریان سفر به ترکیه، گفته بود: با پیگیری‌های به عمل آمده و گفت‌گوهای دو طرف، «مرز رازی» و «کاپی کوی» و سایر مرزهای زمینی بین دو کشور ایران و ترکیه، به زودی و با ارائه تست کرونا بازگشایی و تردد از این مرزها از سر گرفته می‌شود.

اما امروز معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی به ایرنا گفت: برخلاف شایعات فضای مجازی تاکنون هیچ دستورالعمل و ابلاغیه ای برای بازگشایی پایانه های زمینی ایران با کشور ترکیه شامل سه پایانه مرزی بازرگان، رازی و سرو برای تردد مسافران ارسال نشده است.

فروغ فاریابی افزود: با شیوع بیماری کووید ۱۹ و در جهت کنترل این بیماری و نیز رعایت دستورالعمل های بهداشتی پایانه های مرزی ۲ کشور ایران و ترکیه برای تردد مسافران بسته شده و تردد هم اکنون صرفا جهت ترانزیت کالا و تردد اشخاص مقیم و دارای اقامت هر دو کشور امکان پذیر است.

او از هموطنان و مسافران درخواست کرد که اخبار بازگشایی پایانه های مرزی با کشور ترکیه را از منابع رسمی و موثق پیگیری و از مراجعه و ازدحام در پایانه های مرزی خودداری کنند.

آذربایجان غربی تنها استان مرزی ایران با ترکیه است و سه پایانه سرو، رازی و بازرگان در این استان برای تردد با کشور ترکیه وجود دارد.

کد خبر 17460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha