حضور ٢ والیبالیست آذربایجان غربی در مسابقات قهرمانی ناشنوایان جهان

سرویس آذربایجان غربی- رئیس هیات ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی گفت: دو ورزشکار آذربایجان غربی در قالب تیم ملی والیبال ناشنوایان ایران برای رقابت در مسابقات جهانی راهی ایتالیا شدند.

عبدالسلام معروفی در این خصوص به کردپرس افزود: از ۶ ورزشکار دعوت شده اردوی اول تیم ملی والیبال ناشنوایان کشور ٢ نفر از آنها بدلایل شخصی و بیماری امکان ادامه حضور نداشتند، ٢ ورزشکار دیگر نیز از اردوی چهارم و نهایی به بعد امکان حضورشان میسر نشد و در نهایت دو ورزشکار دیگر استان توانستند در لیست نهایی انتخابی تیم ملی ناشنوایان کشور قرار گیرند.

او ادامه داد: "جعفر علیزاده" و "امیر افخمی سرای" دو والیبالیست ناشنوا و کم شنوای آذربایجان غربی هستند که در جمع ١٢ نفر اعزامی تیم ملی به ایتالیا حضور دارند.

رئیس هیات ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی خواستار حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، حمایت جدی تر و رفع تبعيض بین ورزشکاران و قهرمانان ناشنوا با شنوا در سطح کشور و آذربایجان‌غربی شد.

معروفی بیان کرد: در سال جاری تاکنون ١١ ورزشکار شایسته و بنام هیات ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی شامل ۶ ورزشکار در رشته والیبال ، ٣ ورزشکار در رشته کشتی و ٢ ورزشکار هم در رشته تکواندو به اردوهای تیم ملی ناشنوایان کشور دعوت شده اند.

گفتنی است؛ مسابقات قهرمانی جهان والیبال ٢٠٢١ ناشنوایان، مهرماه سال جاری در ایتالیا برگزار می گردد.

مربیگری تیم والیبال ناشنوایان آذربایجان غربی را "مجید محمدزاده قره باغ" از مربیان خوشنام و توانمند استانی بر عهده دارد و این تیم در سال ٩٨ موفق به کسب مقام سوم ایران شدند.

کد خبر 17540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha