راه حل  مسئله کُرد در مجلس ترکیه است

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش در واکنش به بحث های اخیر درباره حل مسئله کرد گفت که اگرچه HDP مخاطب این موضوع است اما راه حل نزد مجلس ترکیه است.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در واکنش به بحث های اخیر درباره حل مسئله کرد، گفت که اگرچه HDP مخاطب این موضوع است، اما راه حل را نزد مجلس بزرگ ترکیه می داند.

پس از این که کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) از HDP به عنوان نهاد مشروع برای حل مسئله کرد نام برد، و مذاکره با امرالی را غیر مشروع دانست، سزائی تملی نماینده HDP گفت که برای راه حل باید سراغ امرالی رفت. او پس از دریافت انتقادات زیاد سخنان خود را تصحیح کرد و گفت: «البته راه حل نزد HDP است». این مجادله لفظی امروز عصر با پاسخ دمیرتاش ادامه یافت. دمیرتاش با انتشار دو توئیت در صفحه مجازی خود نوشت: «HDP ای که می شناسم خواهان حل همه مسائل ترکیه از جمله مسئله کرد است. HDP هم یک بازیگر سیاسی دارای اراده قوی و هم مخاطب این موضوع (حل مسئله کرد) است؛ اما قاعدتا راه حل نزد مجلس ترکیه است.»

دمیرتاش در ادامه نوشت: «البته HDP تجربه و بینش سیاسی لازم برای دانستن این موضوع را دارد که همه احزاب و همه بخش ها باید به طور شفاف و روشنی در حل مسئله کرد مشارکت داشته باشند. طرح بحث های بی فایده و به روز کردن موضوعاتی که مدت ها پیش به پایان رسیده اند در حال حاضر هیچ کمکی به کسی نمی کند.»

کد خبر 17573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha