سوء استفاده نامزدهای انتخابات از مظلومیت مندلی برای اهداف انتخاباتی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک نماینده کرد مجلس عراق پایان یافتن مظلومیت بخش مندلی و دستیابی اهالی آن به حقوق مشروعشان از سوی نامزدها یا جریانات سیاسی را بعید دانست و تأکید کرد: مندلی نیازمند همبستگی پارلمانی و دولتی فراگیر با هدف بازگرداندن حقوق سلب شده آن است.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، آزاد حمید قره لوسی در این باره گفت: سوء استفاده از مظلومیت مردم مندلی و مسائل انسانی در راستای اهداف تبلیغاتی، از نظر اجتماعی و قانونی کاملا مردود و به منزله زیرپا گذاشتن اصول تبلیغات انتخاباتی و از دست رفتن بخش زیادی از ارزش معنوی روند انتخابات است.

قره لوسی تصریح کرد: وعده نامزدها به مردم مندلی به دلیل فقدان یکپارچگی و همبستگی دولت، پارلمان و سایر نهادهای دولتی ذیربط درباره این شهر، غیر قابل اجراست.

این نماینده کرد تأکید کرد: تصمیمات ظالمانه اتخاذ شده توسط رژیم صدام درباره مندلی باعث به حاشیه رانده شدن این شهر شده و آن را از یک شهر آباد به یک بخش فاقد امکانات و مملو از مشکلات خدماتی و رها شده از سوی دولت های پیاپی عراق تبدیل کرده بود که بیش از 70 درصد از طرح پارلمان برای لغو این تصمیمات اجرا شده است.

قره لوسی تصریح کرد: انتشار بیماری کرونا و سرگرم شدن به انتخابات باعث توقف روند لغو اقدامات رژیم صدام علیه شهر مندلی شده است.

یادآور می شود شهر مندلی در 93 کیلومتری بعقوبه مرکز استان دیالی از مناطق مورد مناقشه بین اربیل و بغداد و در نزدیکی مرز با ایران قرار دارد. این شهر از سال 2003 تاکنون تحت فشار تصمیمات رژیم سابق عراق برای تغییر دمگرافیک در این شهر از طریق مصادره اراضی و دارایی های شهروندان کرد و کوچ اجباری آنها، فراهم نکردن زمینه و تسهیلات برای بازگشت شهروندان رانده شده از این شهر یا بازگرداندن زمین ها و دارایی ها به ساکنان اصلی و قانونی آن قرار دارد.

کد خبر 17748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha