اعتراض ترکیه به طرح تروریستی اعلام شدن گرگ های خاکستری در کنگره آمریکا

سرویس ترکیه - وزارت خارجه ترکیه به طرح مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تروریستی شناخته شدن گروه ملی گرای گرگ های خاکستری واکنش نشان داد و آن را حاوی اتهامات بی اساس و مغرضانه دانست.

به گزارش کردپرس، وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به طرح مجلس نمایندگان آمریکا علیه جنبش ملی گرای افراطی بزقورت (Ülkü Ocakları) یا گرگ های خاکستری، اعلام کرد که این لایحه شامل اتهامات بی اساس بوده و با اتحاد دو کشور ناسازگار است.

روزنامه جمهوریت با انتشار این خبر اعلام کرد که وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای رسمی نسبت به این طرح ابراز تأسف کرده و گفته است: «ما تلاش می کنیم که جلوی محدود شدن آزادی بیان را بگیریم».

تانجو بیلگیچ سخنگوی وزارت کشور ترکیه گفت: «اگرچه محتوای این طرح هنوز منتشر نشده است اما بسیار جای تأسف دارد که چنین طرحی با اتهامات بی اساس و با عدم تناسب با اتحاد بین دو کشور، به مجلس رفته باشد.»

بیلگیچ ادامه داد: «این جدیدترین نمونه از تلاش های آنهاست که می خواهند به مبارزه ترکیه با تروریسم آسیب بزنند. آنها در ابتدا باید علیه سازمان های تروریستی واقعی از جمله جماعت فتو [سازمان فتح الله گولن که ترکیه آن را تروریستی می داند] و PKK/PYD/YPG [حزب کارگران کردستان/یگان های مدافع خلق سوریه] مبارزه کنند.»

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه اعلام کرد که «اینگونه طرح ها را که علیه شهروندان کشورش تصویب می شوند نمی پذیرد؛ شهروندانی که تلاش می کنند در سازگاری با قوانین کشورهایی که مقیم آنها هستند زندگی کنند.» وزارت خارجه ابراز امیدواری کرد که این طرح به تصویب نمایندگان نرسد.

کد خبر 18166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha