بیش از هزار هکتار از اراضی ملی آذربایجان غربی رفع تصرف شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از رفع تصرف از بیش از 1783 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی با اقدامات شورای حفاظت از حقوق بیت المال آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی در این جلسه گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران عرصه خدمت برای همه فراهم است و حتماً باید با همکاری و هم افزایی خصوصاً در موضوع حفظ حقوق بیت المال به بهترین شکل ممکن کارها را پیش ببریم و نباید به صورت مستقل و جزیره ای عمل کرد چرا که سرانجام مطلوبی نخواهد داشت.

او تاکید کرد: تلاش شبانه روزی مدیران حوزه صیانت از حقوق بیت المال و مجموعه دستگاه قضایی و دادستانها در سطح استان، از ابتدای سال تاکنون بیش از 1783 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش بالغ بر 280 میلیارد ریال با اقدامات شورای حفظ حقوق بیت المال از دست سودجویان و متصرفین خارج و به بیت المال بازگردانده شده است.

عتباتی ادامه داد: همچنین 23 هزار هکتار از اراضی داخل محدوده شهری به اداره مسکن و شهرسازی جهت اجرای طرح های احداث مسکن و حفاظت از اراضی تحویل داده شد.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه گفت: حتما می بایست اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده در بحث حفاظت از حقوق بیت المال در دستور کار قرار گیرد و اجازه تخلف را ندهیم چرا که هنر ما پیشگیری از تخلف است و در این زمینه می بایست فرهنگ توجه به موضوعات زیست محیطی را در جامعه نهادینه کنیم.

عتباتی در پایان از مدیران استانی خواست در اقدامات خود پیوست های زیست محیطی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند، چرا که منابع ملی امانتهایی در دست ما هستند که نباید اجازه دست اندازی سودجویان را به آنها دهیم و این منابع و امانت را برای نسلهای بعدی حفظ کنیم/.

کد خبر 18175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha