تعلل و مصلحت اندیشی در انتخاب استاندار ایلام جایز نیست / جبار صفربیگی

سرویس ایلام - اگر چه این هفته گمان می رفت که هیئت دولت استاندار جدید ایلام را معرفی کند اما این مهم اتفاق نیفتاد و به همین دلیل یکی از فعالان رسانه طی یادداشتی به این موضوع انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جبار صفربیگی در این یادداشت نوشت:

نماینده ارشد دولت در هر استانی بدون تردید یکی از عناصر تاثیرگذار در مسیر توسعه و پیشرفت آن منطقه به شمار می‌رود. انتخاب استانداری که به عنوان نماینده دولت، با چینش نیروی انسانی و به‌کارگیری همه توان و استعدادهای بالقوه می‌توانند یک چهره خدمت‌گزار از خود و گفتمان حاکم بر امور اجرایی کشور ارائه دهند، موضوعی است که این روزها و با رسیدن اخبار ضد و نقیض، به یکی از نگرانی‌های مردم ایلام تبدیل شده است.

در حال حاضر و به اذعان بسیاری از کارشناسان، ایلام استانی است که با بحران‌های متعدد خشکسالی، تغییرات اقلیمی، مهاجرت به شهر و حاشیه‌نشینی، آسیب‌های مختلف اجتماعی و مسائل مهم امنیتی و... مواجه است که همه و همه نیازمند یک شیوه مدیریت نو و تحول خواهانه است تا با به حداقل رساندن معضلات موجود، بار دیگر طعم پویایی و پیشرفت و عدالت را به کام مردم بچشاند و حرکت پیوسته انقلاب اسلامی به سمت اهداف خود را بر همگان عیان سازد.

پست استانداری ایلام را قطعا هر کسی که به دست بگیرد با چالش‌های فراوانی از جمله خشکسالی،مشکلات مربوط به کشاورزان، معیشت سخت مردم و همچنین مشکلات مربوط به ویروس منحوس کرونا و سایه شوم آن بر مشاغل مواجه خواهد بود و قطعاً با توجه به مشکلات مطرح شده باید فردی توانمند و کارآمد بر این کرسی بنشیند تا بتواند مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و رضایت مردم، که همیشه نشان داده اند که در دفاع از مرزهای این سرزمین و حضور در تمامی صحنه ها پیشرو بوده را به دست بیاورد.

امروزه استان ایلام با وجود پتانسیل های بی نظیر طبیعی و کشاورزی و همچنین همجواری با کشور عراق می‌تواند با یک مدیریت کارآمد، جهادی و به روز و به دور از هر گونه تنشی، از عقب ماندگی های گذشته بیرون آمده و بتواند در بسیاری از موارد در صدر جدول توسعه قرار بگیرد. قطعا با حضور یک شخص آگاه و آشنا به مسائل مختلف استان و از طریق تعامل با وزرای حاضر در کابینه دولت سیزدهم و اقدام به دور از احساس و حاشیه مجمع نمایندگان به عنوان یک بازوی مشورتی، می‌تواند مسیر تغییر و حرکت رو به رشد را به درستی آغاز و از بسیاری از مشکلات دور و به جایگاه واقعی خود برسد.

در این میان می بایست جهت انتخاب استاندار جدید از هر گونه تعلل و مصلحت اندیشی که ممکن است ضربات سختی را به همراه داشته باشد و همچنین کندی کار پرهیز شود.

سخن آخر اینکه، انتظار می رود که دولتمردان دولت سیزدهم، نمایندگان مجلس و همه‌ی آنهایی که دستی در کار دارند با سرعت و اقتدار تصمیم نهایی را برای انتخاب استاندار جدید عملی کنند و بیش از این تحول در عرصه نظام اداری و مدیریتی استان را به تاخیر نیاندازند.

کد خبر 18248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha