پنجمین دوره قانون گذاری مجلس ترکیه با انکار مسئله کُرد آغاز شد

سرویس ترکیه - پنجمین دوره قانون گذاری مجلس ترکیه با انکار مسئله کُرد از سوی اردوغان آغاز به کار کرد.

به گزارش کردپرس، پنجمین دوره سالانه قانون گذاری مجلس ترکیه در حالی آغاز شد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور، و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) در سخنرانی افتتاحیه اعلام کرد که مسئله ای موسوم به مسئله کرد در ترکیه وجود ندارد و این مسئله پیش از این توسط دولت او حل شده است.

بنابر گزارش مزوپوتامیا، مجمع عمومی مجلس ترکیه روز گذشته جمعه یکم اکتبر/9 مهرماه، پس از 76 روز وقفه بازگشایی شد. در این جلسه مدحت سنجر و پروین بولدان روسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP)، مرال آکشنر رئیس حزب خوب (İP) و دولت باغچه لی رئیس حزب حرکت ملی (MHP) شرکت کردند.

اردوغان در سخنرانی افتتاح با بیان این که "مسئله کُرد" از سوی همه بخش های جامعه مورد سوءاستفاده قرار می گیرد گفت: «ما مسئله موسوم به مسئله کرد را در همه ابعاد آن، از حقوق و آزادی ها گرفته تا توسعه، حل کرده ایم. ما میخواهیم نقاب از صورت کسانی که هنوز این موضوع را مورد سوءاستفاده قرار می دهند برداریم.»

اردوغان ادامه داد: «وقتی رشدی را که کشورمان در 19 سال اخیر در زمینه دموکراسی و توسعه طی کرده در نظر بگیریم و چالش های 8 سال اخیر را هم کنارش بگذاریم، تصویر امیدوار کننده ای برای همه ظاهر می شود.»

او با بیان این که دولتش مسئول همه دستاوردهای 19 سال اخیر ترکیه از جمله بهبود وضعیت اقتصادی است، گفت: «ما بازپرداخت بدهی 23.5 میلیارد دلاری کشور را به صندوق بین المللی پول، در می 2013 به پایان رساندیم. ذخایر بانک مرکزی که همه می پرسند "کجا هستند" به 122 میلیارد دلار رسیده است. بیکاری نیز مشکلی تنها مربوط به ترکیه نیست و در حال حاضر به مشکلی جهانی تبدیل شده است. صندوق بین المللی پول و بانک جهانی خودشان دچار بحران مدیریت هستند. باید بپذیریم که این مشکلات از ترکیه آغاز نشده اند.»

کد خبر 18286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha