آغاز عملیات پاییزه علیه PKK در کردستان ترکیه/دو هزار و 500 نیرو به منطقه گسیل شدند

سرویس ترکیه - وزارت کشور ترکیه با دو هزار و 500 نیرو، عملیات نظامی علیه PKK را در کردستان ترکیه آغاز کرد.

به گزارش کردپرس، وزارت کشور ترکیه از آغاز عملیات علیه اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) در استان های کردنشین بینگول، دیاربکر و موش، و اعزام 13 گردان شامل 2 هزار و 520 نیروی نظامی به این مناطق خبر داد.

آژانس خبری آناتولی، رسانه دولتی ترکیه، روز گذشته با انتشار گزارش مفصلی اعلام کرد که 2 هزار و 520 نیروی نظامی ترکیه در قالب 13 گردان، و 124 تیم، در عملیات پاییزه و زمستانه علیه نیروهای PKK در استان های بینگل، دیاربکر و موش مستقر شده اند. این عملیات از پایگاه نظامی شهید ستوان حبیب توران در منطقه روستایی لیس در دیاربکر فرماندهی می شود.

محمت ارسوی، معاون وزارت کشور ترکیه، با رفتن به منطقه عملیاتی پایگاه حبیب توران، گفت «این عملیات از سال 2016 تحت رهبری رجب طیب اردوغان رئیس جمهور، و فرماندهی سیلمان سویلو وزیر کشور، علیه تروریسم آغاز شده است.»

ارسوی اعلام کرد هدف آنها این از اجرای عملیات این است که «ارتفاعات جغرافیای این استان ها تنها شاهد دامداری و کشاورزی و برگزاری جشن ها باشد.»

ارسوی همچنین از آغاز عملیات در استان های کردنشین درسیم، شرناخ، و حکاری طی روزهای آینده خبر داد و گفت که وزارت کشور ترکیه برای 8 هزار و 162 عملیات کوچک تر آماده شده است.

ژنرال عارف چتین فرمانده کل ژاندارمری نیز با اشاره به برگزاری عملیات ارن در 8 ماه گذشته ادعا کرد که «در این عملیات زنجیره ای تا کنون 127 عضو PKK خنثی شده اند که تعدادی از آنها از اعضای ارشد PKK و برخی نیز جزو فهرست های رنگی افراد تحت تعقیب بوده اند.»

کد خبر 18391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha