برهم صالح: انتخابات کنونی، نقطه تحولی در عراق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – برهم صالح رئیس جمهور عراق گفت: انتخابات پارلمانی کنونی، به منزله نقطه تحولی در عراق است و روز رأی گیری، سرآغازی برای انجام اصلاحات خواهد بود.

به گزارش کرد پرس به نقل از پولتیک پرس، برهم صالح در یک کنفرانس خبری گفت: از تلاش های کمیسیون عالی انتخابات عراق و همچنین همکاری و نقش دفتر نمایندگی سازمان ملل در عراق برای حمایت از کمیسیون مذکور تقدیر می کنیم.

صالح افزود: انتخابات کنونی، سرنوشت ساز و نقطه تحولی در عراق است. به همین دلیل، لازم است یک فضای انتخاباتی مناسبی فراهم شود.

رئیس جمهور عراق افزود: اقدامات کمیسیون عالی انتخابات و دستگاههای امنیتی برای جلوگیری از تقلب و دستکاری روند انتخابات، بی نظیر بوده است و روز انتخابات، به یک جشن ملی و فرصتی برای اثبات اراده میهنی شهروندان و سرآغازی برای انجام اصلاحات تبدیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق نیز در این نشست گفت: صدای شهروندان عراق، امانت بزرگی است و شبیه سازی انتخابات بیانگر میزان شفافیت روند آن برای افکار عمومی و جامعه جهانی است و در این زمینه لازم است از نقش هیأت نمایندگی سازمان ملل متحد در بغداد در حمایت از کمیسیون تقدیر و تشکر کنیم.

جنین هنیس پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در بغداد نیز در این باره گفت: انتخابات اکتبر / مهر جاری، امکاناتی دارد و با انتخابات سایر دوره ها متفاوت خواهد بود.

کد خبر 18426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha